اقتصاد کلان

اینفوگرافیک: نحوه انتخاب شهرداران کلان شهرها در جهان

با توجه به اینکه تا چند هفته دیگر شهردار پایتخت انتخاب می شود، بد نیست نگاهی بیاندازیم به نحوه انتخاب شهردار کلان شهرهای جهان و به شیوه آن ها نیز آشنا شویم.

شورای شهر پنجم در پایتخت اعلام کرده که فردا چهارشنبه، ۵ گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران را معرفی خواهد کرد. امسال برای نخستین بار شورای شهر که مسئولیت تعیین شهردار را عهده دار است، تصمیم دارد برای انتخاب شهردار از شیوه ای جدید بهره ببرد.

با توجه به این شیوه جدید، هر یک از اعضای منتخب در این دوره شورای شهر پایتخت، سه نفر را به عنوان شخص موردنظر خود به عنوان شهردار تهران معرفی می‌کنند و پس از رای‌گیری میان آن ها در نهایت ۵ نفر به با کسب بیشترین آرای اعضای منتخب به عنوان گزینه های نهایی به عنوان شهردار تهران منصوب خواهد شد. انتخاب نهایی از سوی این ۵  نفر صورت می گیرد.

در این اینفوگرافیک به روش انتخاب شهردار در دیگر کلانشهرهای جهان پرداخته شده است:

اینفوگرافیک: نحوه انتخاب شهرداران کلان شهرها در جهان

اینفوگرافیک: نحوه انتخاب شهرداران کلان شهرها در جهان

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا