بازاریابی اینترنتی

چند توصیه ساده برای کسب و کارهای اینترنتی

استفاده از یک وب سایت غنی و پر محتوا برای راه اندازی یک کار نیاز به طراح و گرافیست دارد اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل Linkedin هم می‌تواند فرصت شغلی را برای شما ایجاد کند البته در همهٔ فضاهای اینترنتی شاید پتانسیل کافی برای شروع یک کسب و کار وجود نداشته باشد و لازم باشد که شما یک وب سایت جداگانه برای معرفی کسب و کارتان داشته باشید. اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی رایگان است و نیاز به طراحی خاصی نخواهید داشت. (app)

برای ارائه خدمات به مشتری‌ها وب سایت شما همیشه باید به روز رسانی شود یعنی قیمت‌ها با آخرین تغییر در وب سایت درج شود هم مشتری و هم کسانی که برای بازدید به سایت شما ورود پیدا می‌کنند باید بتوانند به راحتی به کالا‌ها دسترسی داشته باشند و در مورد هر یک هم اطلاعات کافی نوشته شده باشد. تمام این خدمات به صورت رایگان به مشتری ارائه می‌شود.

ساخت یک وب سایت و ارزش آن از نظر هیچ کس پوشیده نیست اما خیلی از کسانی که تازه می‌خواهند شروع به کار کنند طراحی و راه اندازی آن را زمان بر، پیچیده و مشکل می‌دانند اما شما باید بدانید که برای راه اندازی یک وب سایت حتما نباید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید یک وب سایت خوب برای شروع در درجهٔ اول باید اطلاع رسانی قوی داشته باشد شما باید راه‌های ارتباطی با مشتری‌ها را به طور تمام و کمال در وب سایت خود درج کنید.

کسب و کارهای اینترنتی

در مرحلهٔ اول باید مشخص کنید که وب سایت شما می‌خواهد چه چیزهایی را به نمایش بگذارد علاوه بر آن نام تجاری، رنگ و… نیز در طراحی وب سایت مهم است شما باید تمامی تجربیاتتان را در ارائه محصول به مشتری استفاده کنید این باعث می‌شود که وب سایت شما کامل به نظر برسد.

وب سایت شما باید مثل یک ساختمان باشد که از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است هر قسمتی باید کامل طراحی شود و در دسترس مشتری باشد تمام لینک‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید باید مشتری را به‌‌ همان جایی که می‌خواهد هدایت کند قالب‌های متنوع می‌تواند مشتری‌ها را به خود جذب کند.

آنچه که بیش از همه باید به ان توجه کنید یکپارچه سازی سایت است برنامه‌هایی را که در سایت آپلود می‌کنید باید قابل خواندن باشد چون در فضای مجازی کار می‌کنید محدودیتی از نظر دسترسی مشتریان نباید وجود داشته باشد.

به وب سایت خود موسیقی، فیلم، فرم‌های تماس، امکان برقراری ارتباط با واحد پشتیبانی به صورت آنلاین باید وجود داشته باشد. حضور آنلاین پشتیبان تاثیر مثبت روی مشتری می‌گذارد و مشتری بیشتر به کار شما اعتماد کرده و به خرید محصول اقدام می‌کند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا