مدیریت فروش و بازاریابی

انتقال حرفه ای پیام در فضای آنلاین

کسب و کارهای کوچک و متوسط همواره به دنبال جذب مشتریان احتمالی خود از طریق ایجاد سر و صدا هستند و از طرفی مصرف‌کنندگان مدام در حال چشمپوشی از تبلیغات تلویزیونی و عضو شدن در کانال‌ها و شبکه‌هایی هستند که فاقد تبلیغات هستند. در فضای مجازی نیز افراد مرورگرهای خود را به افزونه‌های مسدود‌کننده تبلیغات مجهز کرده‌اند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که حداقل تبلیغات را داشته باشند.

برای جلوگیری از این اتفاقات و نادیده گرفته شدن تبلیغات، بازاریابان فضای دیجیتال باید پیام خود را به صورت حرفه ای به جامعه هدف خود براساس نیازهایشان نمایش دهند. هنگامی که کسب‌وکارهای کوچک به ارتباط با مشتریان خود از طریق فراهم کردن اطلاعات به جای تبلیغ های فروش می‌پردازند؛ آنها به این اطلاعات گوش فرا می‌دهند. در این صورت پیام برند دیگر مزاحمت نداشته و اطلاعات با ارزش را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

. برای این تکنیک ماهرانه نامی انتخاب شده به نام بازاریابی محتوا. بازاریابی محتوا به این معنا است که به‌طور پیوسته به خلق و توزیع اطلاعات ارزشمند و مرتبط با مخاطب هدف پرداخته که در نهایت تصمیم‌گیری را برای خرید این افراد ساده خواهد کرد. در ادامه 5 دلیلی که کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند را بیان خواهیم کرد:

1- افزایش آگاهی برند: سازگاری، کلید اصلی موفقیتِ استراتژی بازاریابی محتوا است. این به آن معنا است که تولید محتوای به روز شده همواره لازم بوده و باعث خلق فرصت‌های مختلف برای بازار هدف شما و بیشتر دیده شدن برند شما می‌شود. به این ترتیب برند شما برای آنها شناخته شده‌تر خواهد شد و در گوشه ذهن مشتریان احتمالی شما باقی خواهد ماند. همچنین چنانچه مخاطب‌تان به دنبال خدماتی از جنس خدمات برند شما باشند در آینده به راحتی به سمت شما سوق پیدا خواهند کرد.

2- ایجاد هویت برند به‌عنوان یک متخصص مورد اعتماد: اگر در شهری 10 لوله کش وجود داشته باشد و تنها یکی از آنها به ارائه اطلاعات مفید بپردازد و جامعه‌ای را با تعمیر و نگهداری، مشکلات و ابداعات و… آشنا کند، آن برند شاخص خواهد بود. با انجام دادن این کار آن برند به‌عنوان یک متخصص نمایش می‌یابد. مشتریان احتمالی نیاز دارند که سوال بپرسند یا تحقیقی انجام بدهند تا با موضوع آشنا شوند. از زمانی که کسب‌وکارهای کوچک به مشتریان خود کمک می‌کنند که بدون پرداخت هزینه نکاتی را یاد بگیرند، شهرت و اعتبار برند آنها ساخته خواهد شد و در ذهن مشتریان باقی خواهند ماند.

انتقال حرفه ای پیام در فضای آنلاین

3- مشتریان خود را تشویق به انجام کاری کنید: هنگامی که مشتریان شما مجبور به صرف وقت یا هزینه باشند اغلب تصمیمات خود را به تعویق می‌اندازند مگر آنکه مشتری جواب واضحی در مورد سوال خود دریافت کند. یا داستانی را بشوند که به خود مرتبط بداند و این مساله باعث می‌شود وی را تشویق به خرید کند. تولید محتوایی که مصرف‌کننده را راهنمایی کند و باعث افزایش آگاهی و ارزیابی بشود مطمئنا خریدهای بیشتر را از برند شما به همراه خواهد داشت.

4- محتوایی که قابلیت بازنشر داشته باشد مشتریان را به شما هدایت می‌کنند: تولید مداوم اطلاعات و محتوای مناسب و به روز با عناوین مختلف باعث ایجاد ترافیک در وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی خواهد شد. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، اقدامات روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو بدون محتوای غنی انجام پذیر نخواهد بود. تولید محتوای جدید و غنی باعث می‌شود که روی لینک شما کلیک شود. تولید محتوا مطابق زمان و مکان جغرافیایی باعث می‌شود که مخاطبان دائما به وب سایت شما سر بزنند و رتبه شما در موتورهای جست‌وجو بهتر از قبل شود.

5- وب‌سایت خود را به روز نگه دارید: بسیاری از مصرف‌کنندگان، امروزه برای کسب اطلاعات به وب‌سایت‌های مختلف سر می‌زنند تا تصمیم‌گیری کنند. بنابراین یک وب‌سایت می‌تواند اولین اثر را روی تصمیم مشتری احتمالی ما ایجاد کند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را به‌صورت منظم به روز می‌کنند مشتریان خود را مجاب می‌کنند که خریدهایشان را از برند آنان داشته باشند.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا