اقتصاد کلانبازار مسکن

افزایش معاملات مسکن در تهران (تیر 99)

متوسط قیمت مسکن تهران بالای 20 میلیون تومان

در تیرماه 1399 متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع آپارتمان معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 209.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. در واقع باید بگوییم بر اساس آمار معاملات مسکن در تهران مورخ تیر 99 متوسط قیمت مسکن در تهران هم اکنون و در ابتدای مرداد 1399 معادل هر مترمربع 21 میلیون تومان است بر این اساس 14 هزار واحد مسکونی در این ماه معامله شد که نسبت به تیر ماه سال گذشته 193.3 درصد افزایش داشته است. یعنی بازار مسکن از رکود شدید خود در موج اول کرونا کمی فاصله گرفته است.

تعداد معاملات مسکن بر اساس عمر بنا

معاملات مسکن در تهران تیر 99

همچنین متوسط قیمت اشاره شده نسبت به ماه گذشته ۱۰.۴ درصد رشد داشته و در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بالاترین قیمت مسکن (هر متر واحد مسکونی) به منطقه یک با ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۸ با ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان اختصاص داشته است که نسبت به تیر ماه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

معاملات مسکن در تهران

معاملات مسکن در 4 ماه نخست سال 1399

بر اساس اعلام بانک مرکزی در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۷ هزار و ۳۷۸ فقره معامله واحد مسکونی به ثبت رسیده که نسبت به ۴ ماهه سال ۹۸ رشد منفی ۴۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در چهار ماه ابتدای امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود در حالی که این شاخص در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان برآورد شده است که سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۴۲.۶ درصدی را در قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی را نشان می‌دهد.

معاملات مسکن در تهران

همچنین بانک مرکزی تحولات اجاره بهای مسکن در تیر ماه 1399 را اعلام کرد و افزود: شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران در تیر ماه ۲۷.۶ درصد نسبت به تیر ماه سال گذشته رشد داشته است ضمن اینکه این شاخص در سراسر کشور در تیر ماه امسال در مقایسه با چهارمین ماه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در پایان باید اشاره کنیم که این مطالعات و جداول از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور استخراج شده است و ممکن است برخی معاملات غیررسمی در قیمتهای نامتعارف در این مطالعات و آمار نیامده باشد. اما به منظور اطمینان از صحت معاملات اکثر معاملات توسط شهروندان در این سامانه ثبت می شود و مطالعات این خبر در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، برای پژوهشگران اقتصادی و شهروندان قابل استناد است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا