اقتصاد کلان

طلا در سال ۹۷ چقدر گران شد؟

نگاهی به روند قیمت طلا در بازار داخلی مشخص می کند که انواع طلا در این مدت روند صعودی داشته اند، به نحویکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۱۶ هزار تومان رشد قیمت داشته اند.

طلا در سال 97 چقدر گران شد؟

بازار طلا داخلی از شروع سال ۹۷ تا کنون با روند صعودی قیمت روبرو بوده اند.

این رشد قیمت طلا بر بازار سکه نیز تاثیرگذار بود و در مقاطعی در کنار رشد قیمت دلار زمینه ساز این شد که قیمت سکه تا به دو میلیون تومان هم برسد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در شروع سال ۹۷ شمسی تقریبا ۱۵۵ هزار تومان ارزش داشت، در میانه‌های فروردین ماه با افزایش ۱۰ هزار تومانی به ۱۶۵ هزار تومان رسید. تا اواخر ماه این روند افزایشی ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسید.

در ۹ اردیبهشت این نوع طلا به ۱۷۵ هزار تومان هم رسید و در ۱۱ اردیبهشت از مرز ۱۸۱ هزار تومان عبور کرد. رقمی که بالاترین نرخ برای طلای ۱۸ عیار تا کنون به حساب می آید.

در کل بررسی روند قیمت طلای ۱۸ عیار ثابت می کند که این نوع طلا از شروع امسال تا کنون ۲۶ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

در این بازه زمانی مثقال طلا ارزش خود را ۶۶۸ هزار تومان آغاز کرد. در ۲۰ فروردین ماه قیمت این نوع طلا به ۷۲۰ هزار تومان رسید و در ۲۸ فروردین ۷۳۱ هزار تومان عرضه گردید.

حرکت افزایشی مثقال طلا ادامه دار بود و در نخستین روز اردیبهشت به ۷۴۰ هزار تومان رسید. در روزهای بعد شیب افزایشی قیمت مثقال طلا بیشتر شد در ۱۱ اردیبهشت ۷۸۴ هزار تومان به فروش رسید که بالاترین نرخ برای مثقال طلا می باشد.

بررسی روند قیمت مثقال طلا از ابتدا سال تا به امروز بیانگر این است که این نوع طلا با افزایش ۱۱۶ هزار تومانی همراه شده است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا