شرکتهای ایرانی

فرآیند ایجاد غرفه ارزان نمایشگاهی

برای معرفی برند، استفاده از نمایشگاه های تجاری می تواند یک راه کاملا موثر برای رشد کسب و کار باشد. برای حضور و غرفه سازی در نمایشگاه های معتبر نیاز به صرف هزینه های زیادی است. بهترین فرآیند ایجاد غرفه ارزان نمایشگاهی با بودجه کم چیست و چگونه می توان در این نمایشگاه ها با به وجود آوردن غرفه اقتصادی اعلام حضور کرد؟ چندین ترفند برای ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان وجود دارد که با در نظر گرفتن نکات کلیدی امکان حضور در این نمایشگاه ها را فراهم می کند.

ترفند های کلیدی در ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان

توجه به برخی از نکات باعث می شود تا علاوه بر غرفه سازی اقتصادی امکان کاهش هزینه های شرکت نیز وجود داشته باشد. به همین منظور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

غرفه سازی نمایشگاهی

از قبل برنامه ریزی کنید

برای غرفه سازی اقتصادی نیاز است تا استراتژی طراحی مناسبی داشته باشید و برای عملی کردن این استراتژی ها زمانبندی داشته باشید. جهت به وجود آوردن یک غرفه اقتصادی با هزینه کم برنامه ریزی قبلی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع یکی از دلایلی که باعث افزایش هزینه ها در حیطه غرفه سازی می شود عدم مناسب زمان بندی است. پیشنهاد می‌شود لوازم مورد نیاز برای نمایشگاه را خودتان به سالن نمایشگاه ببرید. این کار را می توانید زودتر و با هزینه کمتر انجام دهید.

رزرو پرواز ها و هتل‌ ها پیش از برگزاری نمایشگاه این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید هتل ها و پروازهای مقرون به صرفه تر و ارزان تری را جستجو کنید که نهایتاً باعث کاهش هزینه ها در فرآیند ایجاد غرفه سازی ارزان نمایشگاهی می شود. خلاقیت و داشتن استراتژی نیازمند صرف زمان زیادی است به همین دلیل سعی کنید پیش از زمان برگزاری نمایشگاه به این موارد دقت داشته باشید و خلاقیت و استراتژی مناسبی را برگزینید.

هزینه های شرکت در نمایشگاه را مشخص کنید

توجه داشته باشید چه میزان سقف بودجه برای حضور در نمایشگاه در دسترس دارید و متناسب با بودجه خود به صورت کاملاً جدا هزینه های شرکت در نمایشگاه را مشخص نمایید. پس از مشخص کردن هزینه های شرکت، هزینه هایی را که در اولویت اول هستند را جدا کنید و دقت کنید که باید بودجه خود را به بخش های مختلفی تقسیم نمایید و بر اساس اولویت میزان بودجه هر بخش را مشخص کنید.

بر همین اساس می توانید این گونه عمل کنید

بر اساس میزان بودجه خود حدود ۱۰ درصد از بودجه خود را برای فضای غرفه در نظر بگیرید و ۲۵ درصد از بودجه را صرف پرسنل و سفر کنید. برای طراحی و ساخت غرفه حدود ۴۰ درصد از بودجه نیاز است و به منظور خدمات و حق بیمه ۲۵ درصد از بودجه را در نظر بگیرید. در این حالت بودجه شما به چهار گروه کلی تقسیم بندی شد. حالا لازم است این چهار  گروه را به بخش ‌های کوچک ‌تری تقسیم کنید و بودجه در نظر گرفته برای هر گروه را به بخش ‌های کوچک ‌تری طبقه بندی نمایید. توجه داشته باشید شما می ‌توانید این درصد را با در نظر گرفتن نیاز کسب و کار خودتان تغییر دهید.

نیازهای غرفه خود را مشخص کنید

اگر به دنبال فرآیند غرفه نمایشگاهی هستید باید به صورت کاملاً واضح اهداف و نیازهای خود را مشخص نمایید. با توجه به نیاز و اهداف خود باید اندازه غرفه و سبک و تبلیغات مورد نیاز را برنامه ریزی کنید. نکته بسیار مهم و حیاتی این است که حتماً به دنبال جواب این سوال بگردید که چه جنبه هایی از این نمایشگاه تجاری برای کسب و کار شما ضرورت دارد با پاسخ به این سوال به دنبال معرفی محصول خود بروید.

توجه داشته باشید با در نظر گرفتن هدف به هنگام تخصیص بودجه اقدام به طراحی قسمت های مختلف غرفه سازی نمایید. به عنوان مثال اگر هدف شما ارتباطات تجاری است می توانید از یک فضای کوچک با چیدمانی مناسب تر محصول خود را عرضه کنید. می‌توانید با نیاز سنجی درست بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش دهید و در بخش های دیگری که امکان توسعه غرفه وجود دارد استفاده کنید.

از شبکه های اجتماعی بهره ببرید

فرآیند ایجاد غرفه ارزان نمایشگاهی رابطه مستقیمی با ابزارهایی دارد که شما پیش از این نیز در دسترس داشته اید. رسانه های اجتماعی نقش بسزایی در کسب و کار شما ایفا می کنند. پیش از اینکه برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه و غرفه سازی داشته باشید تمامی کانال های رسانه های اجتماعی و وب سایت تان را بررسی کنید تا اطلاعات دقیقی از آدرس و ساعات کار و همچنین شماره تلفن نمایشگاه در اختیار مشتریان قرار داده باشید.

غرفه سازی نمایشگاهی

کلام پایانی

ساخت فرآیند غرفه ارزان نمایشگاهی با در نظر گرفتن برخی از فاکتور ها و پارامترهای موجود امکان پذیر است. به همین منظور با خلاقیت و استراتژی مناسب می توانید بسیاری از هزینه های اضافی را کنترل نمایید. تا به حال برای شما پیش آمده که هزینه هنگفتی را بابت حضور در یک نمایشگاه بپردازید و بازخورد مناسبی نگیرید؟ باید دقت کنید که پیش از اینکه در یک نمایشگاه حضور به عمل بیاورید هدف خود را مشخص نمایید و سپس با راه حل ها و ترفند هایی که ارائه می شود ارزان ترین غرفه های نمایشگاهی را ایجاد کنید. شما میتوانید برای مشاوره رایگان با تیم کارشناس فرارنگ با شماره ۰۲۱۸۸۵۱۳۰۵۹ تماس حاصل نمایید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا