شرکتهای ایرانی

کاربردهای صنعتی آب صابون

کاربردهای صنعتی آب صابون

آب صابون چیست؟

یکی از اصلی­ترین مدل­های روغن امولسیون شونده، آب صابون است. این روغن پرکاربرد شیری رنگ، دارای ویژگی­های منحصر به فردی است که باعث شده تا آب صابون به یکی از پرکاربردترین روغن­های امولسیون شونده صنعتی بدل گردد. این ماده از ترکیب آب، روغن، امولسیفایر و دیگر مواد افزودنی تشکیل شده است. وجود روغن در آب صابون برای ایجاد خاصیت روانکاری ، وجود امولسیفایر جهت امولسیون کردن محلول و دیگر مواد افزودنی جهت ایجاد خاصیت ضدباکتری، ضدکف و ضد زنگ شدن ماده نهایی لازم است. در ادامه به بررسی انواع و ویژگی­های این روغن می­پردازیم.

ویژگی­های آب صابون

همانطور که می­دانید آب صابون صنعتی یکی از پرکاربردترین مواد فعال در صنعت است که وجود آن در عملیات ماشینکاری واجب است وبه عنوان یک ماده روانکارعلاوه برخاصیت خنک کنندگی حین پروسه ، با خاصیت شویندگی بالا محیطی تمیز جهت انجام پروسه را ایجاد مینماید. همچنین، آب صابون خاصیت قلیایی داشته و مانع از ایجاد محیط اسیدی در هنگام انجام پروسه میگردد.

یکی از نکات مهم این است که آب صابون باکیفیت، بوی زننده­ای ندارد و به دلیل طول عمر بالا بارها می­توان از آن استفاده کرد.

معمولاً آب صابون مطلوب، ایجاد کف نمی­کند و شرکت های سازنده این محصولات ، جهت کنترل کف با استفاده ازانواع ضد کف ها این مورد را کنترل مینمایند. مواد افزودنی دیگری نیز به جهت ایجاد خاصیت ضد زنگ، ضد خوردگی در فرمولاسیون این مواد مورد استفاده قرار میگیرند که مانع از آسیب دیدگی دستگاه­های ماشینکاری، قطعه کار در حین پروسه گردد.

ویژگی­های ذکر شده باعث شده­اند تا آب صابون به عنوان یکی از پرکاربردترین روغن­های امولسیون شونده صنعتی شناخته شود. غلظت آب صابون نیز نکته­ای است که باید در هنگام خرید آن مورد توجه قرار بگیرد. در یک محلول آب صابون باید به میزان ترکیب آب و روغن بسیار توجه کرد، به این صورت که هرچه میزان روغن موجود در محلول آب صابون بیش­تر باشد میزان روان­کنندگی محلول نهایی افزایش یافته و هرچه میزان آب موجود در آب صابون افزایش یابد، خاصیت خنک کنندگی آب صابون بیش­تر میگردد. پس میبایستی با توجه به کاربرد موردنظر این محصول در صنایع مختلف جهت خرید آب صابون با کیفیت و مناسب اقدام نمود.

کاربردهای صنعتی آب صابوننمایی از آب صابون صنعتی

یکی دیگر از نکات مهمی که برای خرید آب صابون باید مورد توجه قرار گیرد، شرکت تولیدکننده این محصول پرکاربرد است. یکی از بهترین شرکت­های تولید کننده آب صابون، شرکت دانش بنیان کیمیاگران بهزیست است که با تولید انواع آب صابون های صنعتی و بهره گیری از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه و دانش فنی جامع، در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. شما نیز می­توانید جهت ثبت سفارش از محصولات تولیدی شرکت کیمیاگران بهزیست و مشاوره فنی و تخصصی در خصوص آشنایی با انواع محصولات تولیدی، با همکاران ما در این شرکت ارتباط برقرار کنید.

 

چرا باید از آب صابون در صنعت استفاده کنیم؟

یکی از اصلی­ترین دلایلی که باید از آب صابون استفاده کرد، کاهش اصطکاک در حین انجام پروسه است، که این کاهش اصطکاک موجب کاهش گرما و دمای فرآیند می­گردد. واضح است که اگر از آب صابون باکیفیت استفاده نکنیم، علاوه بر اینکه کیفیت سطح قطعه کار کاهش می­یابد، به ابزارهای دستگاه هم آسیب های جدی وارد خواهد شد. بنابراین بهتر است در تمامی فرآیندهای ماشینکاری، از روغن­های امولسیون شونده خصوصاً آب صابون های مطلوب بهره ببریم.

لازم بذکر است، آب صابون دوست­دار محیط زیست بوده و به دلیل پایه آبی بودن محلول نهایی، بخش عمده ای از پساب را از چرخه تولید حذف می­نماید. به همین دلیل بهتر است در فرآیندهای ماشینکاری از روغن­های امولسیون شونده به ویژه  آب صابون ها استفاده نمایید.

یکی از مهم­ترین نکاتی که در رابطه با استفاده از آب صابون بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که از ترکیب              چندین نوع  آب صابون با هم به شدت پرهیز کنید. در صورت ترکیب چند روغن امولسیون شونده با هم، نه تنها ویژگی­های آن­ها از بین رفته بلکه خواص یکدیگر را نیزخنثی می­کنند. همچنین بهتر است که آب صابون را در دمای مناسب نگهداری کنید چون نگهداری این ماده در دماهای بالا ، باعث اسیدی شدن سیال و نگهداری از آن در دمای پایین باعث یخ زدگی و از بین رفتن تعادل سیال می­گردد.

کاربردهای صنعتی آب صابون   

یکی از پرکاربردترین انواع روغن­های امولسیون شونده، آب صابون است. عمده کاربرد این ماده، در عملیات ماشینکاری است. همانظور که می­دانید در تمامی فرآیندهای ماشینکاری اصطکاک موجب تولید گرما میگردد که عدم کنترل گرما حین فرآیند میتواند منجر به آسیب دیدگی قطعه کار و ابزار، همچنین کاهش میزان استحکام و توان ماشین گردد. بنابراین بهتر است که این گرما و اصطکاک را به حداقل رساند و  یکی از راه­هایی که با استفاده از آن می­توان به کاهش اصطکاک کمک نمود، افزودن آب صابون در حین انجام فرآیند است. عموماً از آب صابون ها در فرآیندهایی همچون  تراش کاری، فرزکاری و مته کاری استفاده میشود.

کاربردهای صنعتی آب صابوننمایی از آب صابون صنعتی

اصلی­ترین کاربرد آب صابون در ماشینکاری، در پروسه مته کاری است. دلیل این امر این است که در حین مته­کاری، براده از میان صفحه تراش خارج شده و در این وضعیت اگر براده در میانه صفحه تراش قرار گیرد، کیفیت سطح قطعه کاهش یافته و حتی ممکن است ابزار نیز آسیب ببیند و اینجا آب صابون ماده­ای است که می­تواند علاوه بر کاهش اصطکاک، براده را از صفحه تراش خارج کند و به همین دلیل در فرایند مته کاری عموماً از آب صابون بهره می­گیرند.

چرا آب صابون صنعتی کیمیاگران بهزیست بهترین آب صابون بازار است؟

اگر به دنبال خرید آب صابون با کیفیت هستید، ما شرکت دانش بنیان کیمیاگران بهزیست را به شما پیشنهاد می­کنیم.

 این شرکت دانش بنیان توانسته است در سال­های اخیر با بهره گیری از دستگاه­هایی بروز به  تولید بهترین و با کیفیت ترین روغن­های امولسیون شونده بپردازد و رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب نماید. آب صابون که یکی از بهترین انواع روغن­های امولسیون شونده است، در سال­های اخیر کاربردهای بسیارزیادی داشته است و این شرکت در این سال ها با تکیه بر دانش­ روز دنیا توانسته است آب صابون با کیفیت، طبق استاندارهای روز دنیا تولید نماید. شما نیز می­توانید برای خرید آب صابون صنعتی شرکت کیمیاگران بهزیست با مشاوران این شرکت ارتباط برقرار کنید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا