برای تحویل خودرو از نمایندگی به چه نکاتی توجه کنیم؟
خرید خودرو از نمایندگی یک سری مزایا دارد. مثلا از اصل بودن و کیفیت قطعات خودرو مطمئن خواهید بود. همچنین اگر ماشین شما بعدا دچار مشکلی شود، می دانید که می توانید از خدمات پس از فروش نمایندگی استفاده کنید. همچنین هر نمایندگی برای مشتریان خود خدماتی در نظر می گیرد که برای صرفه جویی در هزینه ها مفیدند.
اما اگر می خواهید خودروی خود را از نمایندگی تحویل بگیرید، باید به یک سری نکات دقت کنید. چون برای خرید موفق ماشین باید از مواردی مانند سلامت آن مطمئن باشید تا بعدا درگیر مشکلات احتمالی نشوید. در واقع تحویل خودرو از نمایندگی شامل مراحلی می شود که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد. پس همراهمان بمانید.
نکات مرتبط با مدارک خودرو
اولین نکته ای که در رابطه با تحویل خودرو از نمایندگی های فروش خودرو باید در نظر بگیرید، تطابق مدارک خودرو با مدل خریداری شده توسط شما است. بنابراین قبل از تحویل خودرو، مدارک آن را صحت سنجی کرده و از دریافت خودرو با مدارک متناقض اجتناب کنید.
پس از بررسی مدارک، نمایندگی یک برگ حاوی رضایتنامه صحت مدارک خودرو در اختیارتان قرار می دهد. در صورت امضای این مدرک، تمام تعهدات نمایندگی نسبت به مدارک تحویلی از بین خواهد رفت. بنابراین قبل از امضا، مدارک را به خوبی بررسی کرده تا از بروز مشکل جلوگیری کنید.
این مدارک شامل موارد زیر هستند:
- کارت ماشین
- برگ سبز خودرو
- سند خودرو
- بیمه نامه شخص ثالث
- کارت گارانتی یا ضمانت خدمات پس از فروش
- فاکتور رسمی
- دفترچه راهنما
نکات مرتبط با سلامت فنی خودرو
غیر رقابتی شدن بازار به خصوص در بخش خودروهای داخلی، باعث شده است تا شاهد افت کیفیت این خودروها نیز باشیم. بنابراین با وجود خرید یک خودروی صفر، امکان دریافت وسیله نقلیه ای با ایرادهای فنی وجود دارد.
بنابراین پیش فرض سهل انگارانه سلامت خودروی صفر را کنار بگذارید و برای بررسی سلامت فنی و ظاهری، معاینه فنی را جدی بگیرید. نمایندگی های معتبر خودرو مانند هلدینگ محمدی شیراز با در خدمت داشتن کارشناسان معاینه فنی، این امکان را به شما می دهند تا قبل از دریافت خودرو، آن را مورد بررسی سلامت فنی قرار دهید.
از موارد شایعی که در رابطه با عیوب خودروهای صفر کارخانه ای وجود دارد، می توان به مشکلات زیر اشاره کرد:
- مشکلات مرتبط با استارت خودرو و روشن شدن آن
- خرابی سیستم برق خودرو و روشنایی آن
- مشکلات سیستم ترمز خودرو
- خرابی کمربند خودرو
- عیوب موتور خودرو و قطعات روغن خورده آن
- مشکلات مرتبط با پدال خودرو و دنده
- خرابی سیستم قفل مرکزی
- نداشتن برچسب تست فنی و کیفیت اتومبیل
- سلامت لاستیک خودرو
- مشکلات مرتبط با سیستم داخلی
نکات مرتبط با ظاهر خودرو
همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، در زمان تحویل خودرو از نمایندگی باید تصور سهل انگارانه سلامت فنی و ظاهری آن را کنار بگذارید. بنابراین برای اطمینان از سلامت ظاهری خودرو، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
- رنگ خودرو
- سلامت بدنه خودرو و نداشتن خط و خش
- نبود زنگ زدگی در قسمت های فلزی بدنه
- بالابر شیشه خودرو و آینه خودرو
- راحتی باز و بسته شدن انواع درهای خودرو مانند: درهای جلو و عقب، کاپوت، درب باک و صندوق عقب
- سوییچ یدک
- مارک و برند لاستیک خودرو
- لاستیک زاپاس
- جک خودرو و ابزار جک
نکات مرتبط با زمان تحویل خودرو
بهترین زمان برای تحویل خودرو، از صبح تا قبل از ظهر است. در این زمان از روز هوا کاملا روشن است و تمام مشکلات احتمالی بدنه خودرو مانند خط و خش، ضربه، یا شکستگی ها و سایر مشکلات قابل مشاهده خواهند بود. بنابراین در صورت دریافت تماس از نمایندگی برای تحویل خودرو در بعد از ظهر، تحویل را به صبح یا ظهر موکول کنید.
نکات مرتبط با تجهیزات داخلی خودرو
بررسی کامل خودرو قبل از تحویل از نمایندگی، یک پروسه زمان بر است بنابراین عجله نداشته باشید و با دقت بالا تمام بخش ها را بررسی کنید. یکی از بخش هایی که به توجه زیاد نیاز دارد، بخش داخلی است. در این قسمت باید تمامی تجهیزات و موارد به کار رفته در داخل کابین را مورد بررسی قرار دهید تا از سلامت و کیفیت آن ها اطمینان پیدا کنید.
داخل کابین خودرو شامل تجهیزات و امکانات متعددی است که امکان دارد زمان کافی برای بررسی تمام آنها وجود نداشته باشد. بنابراین موارد زیر از مهم ترین مواردی که نیازمند بررسی هستند، به شمار می آیند:
- عملکرد شیشه بالابرها
- عدد نمایش داده شده توسط کیلومترشمار
- سلامت عملکرد کولر و بخاری
- سلامت آمپرها، درجات و چراغ های مختلف
- عملکرد صندلی و اهرم های آن
نکات مرتبط با متعلقات خودرو
فرقی نمی کند از نمایندگی، خودرو داخلی یا وارداتی خریداری کرده اید، در هر صورت اهمیت دارد تا متعلقات آن را بررسی کنید. معمولا خودروها متعلقات ثابتی مانند جک، زاپاس، کلید زاپاس، جعبه های ابزار، مثلث خطر و آچار چرخ دارند و سایر ابزار و وسایل هر خودرو ممکن است متفاوت با دیگری باشد. قبل از دریافت خودرو، مدل آن را در اینترنت جستجو کنید و با متعلقات آن آشنا شوید. یک چک لیست تهیه کنید و مطابق با آن متعلقات خودرو را در زمان تحویل از نمایندگی مورد بررسی قرار دهید.
انتخاب صحیح نمایندگی برای اطمینان از تحویل بدون عیب خودرو
بسیاری از مشکلاتی که در رابطه با تحویل خودرو وجود دارند، به دلیل انتخاب نمایندگی اشتباه به وجود آمده اند. انتخاب یک نمایندگی معتبر کمک می کند تا بسیاری از نگرانی های شما از بین بروند و با تعهد کاری بالای شرکت، خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیارتان قرار دهند.
اگر از اهالی شهر شیراز هستید، هلدینگ محمدی با چند دهه فعالیت و تجربه در بازار خودرو، از مراکز معتبر این شهر به شمار می آید. هلدینگ محمدی نمایندگی مجاز بسیاری از خودروسازان داخلی و خارجی مانند بهمن موتور، کرمان موتور، هیوندای و… است. بنابراین با خرید خودرو از هریک از این خودروسازان، در زمان تحویل از هلدینگ محمدی با مشکل روبرو نخواهید شد.
هلدینگ محمدی (نمایندگی خودرو در شیراز و خدمات پس از فروش خودرو) افتخار این را داشته ۲۵ سال بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای در امورات خرید و فروش، خدمات پس از فروش، کارشناسی و… به مردم عزیز شیراز خدمت کند.
نکات دیگر
علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره کردیم، نکات دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن ها کمک می کند تا نگرانی بابت تحویل خودرو از نمایندگی نداشته باشید. از جمله:
- از نمایندگی درباره سرویس های اولیه و دوره ای خودرو سوال بپرسید تا از به وجود آمدن مشکل برای خودرو و به دنبال آن ابطال گارانتی به دلیل قصور در سرویس جلوگیری کنید.
- در صورت خرید قسطی خودرو از نمایندگی، درباره مفاد قرارداد و شرایط ثبت نام اقساطی اطلاعات کامل بدست بیاورید تا در زمان پرداخت و سند زدن خودرو با مشکل روبرو نشوید.
- قبل از امضای قرارداد با خواندن دقیق تمام بندهای قرارداد، نسبت به تعهدات متقابل خود و نمایندگی آگاهی پیدا کنید.
- بعد از تحویل خودرو، سند آن باید تقریبا طی ۵ روز کاری به نام شما منتقل شود و پلاک آن را دریافت کنید.
- از دریافت خودرویی که دارای یک یا چند قطعه معیوب است خودداری کنید.
- زمان کافی برای دریافت خودرو در نظر بگیرید و از دریافت خودرو با عجله جلوگیری کنید.