شرکتهای ایرانی

لوله گالوانیزه چیست؟ + معرفی انواع لوله گالوانیزه

لوله­ هایی که در بازار وجود دارند دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. در میان این لوله هایی عرضه شده به بازار، لوله گالوانیزه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است، اما شاید بتوانیم برای انتخاب این لوله که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است دلایلی همچون کیفیت، قیمت و دارا بودن شرایط خاص دیگری را مطرح کنیم. در ادامه بیشتر به معرفی لوله گالوانیزه چیست و همچنین معرفی انواع لوله گالوانیزه می پردازیم، پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

گالوانیزه

لوله گالوانیزه چیست؟

اگر بخواهیم به سوال لوله گالوانیزه چیست استعلام قیمت لوله گالوانیزه و نحوه خرید آن به چه صورت می باشد پاسخ دهیم و این لوله را به صورت کامل تشریح کنیم باید این گونه بگوییم که در بازار اتصال و لوله، لوله گالوانیزه که به عنوان لوله آهنی سفید نیز شناخته می شود جنسی از فولاد نرم دارد. این نوع لوله توسط فلز روی آبکاری شده و در برابر اسید، خوردگی و زنگ زدگی، استحکام بالایی را از خود نشان می دهد. به دلیل دارا بودن این ویژگی های فوق العاده است که لوله گالوانیزه در ردیف بهترین لوله های بازار لوله اتصالات ایران قرار دارد.

انواع لوله گالوانیزه

بهتر است پس از پاسخ دادن به لوله گالوانیزه چیست؟ از انواع مختلف آن هم صحبت کنیم تا با دیگر ویژگی ­های این محصول در انواع مختلف آشنا شوید.

انواع لوله گالوانیزه را می توان به دو دسته سرد و گرم تقسیم کرد که در ادامه هر کدام را تشریح خواهیم نمود.

لوله گالوانیزه گرم

برای تهیه و ساخت لوله گالوانیزه گرم، آن ها را در استخری بزرگ که حاوی روی است قرار می دهند. این کار سبب شده تا فلز ذوب شده روی نسبت به آهن واکنش داده و لایه ­ای از آلیاژ روی بر سطح این لوله گالوانیزه قرار بگیرد. آبکاری این لوله کاملا یکنواخت بوده و با در نظر داشتن این که سطح ضخیمی از روی بر آن قرار گرفته می ­توان گفت عمر بیشتری نیز دارند. رنگ بندی لوله گالوانیزه گرم به صورت سفید نقره ای بوده و از سطحی براق برخوردار می باشد.

لوله گالوانیزه سرد

یکی از لوله هایی گالوانیزه که می­توان به راحتی از فروشگاه لوله اتصالات آن را تهیه کرد، لوله گالوانیزه سرد است که به نسبت نوع گرم قیمت کمتری دارد. الکترو گالوانیزه یا لوله گالوانیزه سرد فرایندی متفاوت را نسبت به گالوانیزاسیون طی می­کند. مقدار گالوانیزه به کار رفته در این شیوه نسبت به نوع گرم آن بسیار کمتر است، به صورتی که تنها ۱۰ تا ۵۰ گرم را در هر متر مربع می توان یافت. واضح است که دوام این لوله به نسبت نمونه گرم کمتر می­باشد.

صافی سطح لوله هایی گالوانیزه سرد بیشتر بوده و رنگ ­های زرد و سبز را به خود اختصاص داده­ اند. البته در برخی موارد هم همراه با رنگ­ های سفید مایل به آبی هم به فروش می ­رسند. همانطور که اشاره شد لایه روی این نوع لوله بسیار ظریف­ تر بوده و این موضوع نقش زیادی در کیفیت آن ایفا می­کند. بهتر است از این نوع برای ساخت و ساز­های ابتدایی استفاده نشود.

لوله آهنی گالوانیزه

لوله آهنی گالوانیزه را با استفاده از لوله هایی آهنی تهیه و تولید می­کنند. پس از این که آن ها را از ورق ­های آهن ساختند، آن را گالوانیزه کرده که رنگ خاکستری تیره را به خود می­گیرند. به صورت متداول این نوع لوله در متراژ ۶ متری وارد بازار عرضه و تقاضا می ­شود.

گالوانیزه

ویژگی های لوله های گالوانیزه

ویژگی های بسیار زیادی را می توانیم برای این لوله ها عنوان کنیم که یکی از آن ها استاندارد سازی هایی است که برای آن ها در نظر گرفته اند. باید دقت داشت برای این که لوله های گالوانیزه به هم متصل شوند نباید از جوشکاری به جهت این اتصال استفاده کرد. این ممنوعیت به سبب این است که جوشکاری موجب شده روکش روی این محصول از بین برود. ویژگی هایی که می توان برای این دسته از لوله ها عنوان کرد شامل موارد زیر است:

  • این لوله­ ها در فهرست نمونه های درزدار جای دارند.
  • می ­توانند بیشتر از ۵۰ سال کاربری داشته باشند.
  • برای ساختن آن ­ها از آهن سفید نورد یا فولاد نرم استفاده می­ شود.
  • استحکام کمی را به نسبت لوله هایی آهنی دارند.
  • دارای قطری بین ۱٫۲ تا ۶ اینچ می­باشند و از ضخامتی ۲ تا ۲٫۵ اینچی برخوردار هستند.
  • در برابر خوردگی و همچنین زنگ زدگی بسیار مقاوم می­ باشند.
  • با توجه به ساختار واحدی که دارند در مقابل ضربات سنگین مقاوم عمل می­کنند.

کاربرد لوله های گالوانیزه

معمولا این لوله ها را در مسیر انتقال سیالات مورد استفاده قرار خواهند داد و در گلخانه ها و منازل مورد بهره قرار می گیرند. برای ساخت سازه های فلزی از جمله دکل های مخابراتی به عنوان لوله های مقاوم به کار گرفته می شوند. البته برای پایه فنس، منتقل کردن آب برای مصارف و صنایع کشاورزی، برای حفظ کابل ­های شبکه و برق نیز استفاده خواهند شد. از این محصول می­ توان به صورت توکار و روکار نیز بهره گرفت.

قیمت لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه همان طور که بیان شد دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. در قیمت گذاری لوله گالوانیزه موارد بسیاری اثر گذار است که در این میان باید به سرد یا گرم بودن لوله، ضخامت آن، شهر محل تقاضا برای خرید و.. اشاره کرد. برای خرید لوله های گالوانیزه با هر ضخامت و هر نوعی و همچنین استعلام قیمت لوله گالوانیزه می توان به فروشگاه های لوله اتصالات تهران مثل فروشگاه بازار اتصال یا فروشگاه آهن آنلاین مراجعه کرد و با کمترین هزینه خرید لازم را انجام داد.

خرید لوله گالوانیزه

همانطور که اشاره شد لوله های گالوانیزه انواع مختلفی دارند و هر یک دارای موارد مصرف و کاربردهای خاصی هستند. می توانید برای خرید حضوری این لوله ها به بازار اتصال واقع در غرب تهران مراجعه کنید و لوله های گالوانیزه برترین برندها را با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب خریداری کنید.

البته در راستای کمک به هم میهنان عزیز وب سایت هایی همچون وب سایت بازار اتصال bazaretesal.com نیز راه اندازی شده است که می توانید بدون هیچگونه محدودیتی و در هر نقطه ای از ایران به این سایت مراجعه کنید و با مشاهده لیست محصولات مورد نظر و اطلاع از قیمت بروز آن ها بهترین لوله و اتصالات را سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل انتخابی تحویل بگیرید. بنابراین برای اجرای هرچه بهتر و بدون دغدغه پروژه های صنعتی و ساختمانی خود و مدیریت هزینه ها کافی است که به چنین مجموعه هایی مراجعه کنید. کارشناسان فروش و مشاوران این مجموعه شبانه روز پاسخگوی سوالات کاربران هستند تا بتوانند خریدی هوشمندانه را تجربه نمایند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا