مشتریان در بازار محلی شما میتوانند سرسختترین طرفداران شما باشند. در اینجا چگونگی یافتن و مشارکت با آنها را با تکیه بر بازاریابی لینکدین شرح داده ایم. برای مشاغل شما، کلمه «محلی» ممکن است محله شما باشد یا شاید شهر شما. بسته به بازار و صنعت شما، این کلمه برای شما حتی می تواند کل یک منطقه باشد. اجازه دهید این موضوع را بهتر توضیح دهم. مثلاً برای یک رستوران فست فود، بازاریابی محلی، در حد همان محله است، زیرا انتظار نداریم از نقاط دور شهر برای یک ساندویچ، مشتریان به محله شما بیایند. اما برای یک پزشک، بازاریابی محلی اشاره به کل یک شهر دارد. پس حتماً مثالهایی در ذهن دارید که بازاریابی محلی به یک کشور اشاره داشته باشد !
لینکدین در خدمت بازاریابی شما
با این وجود زمانی که محلی را به عنوان یک تجارت تعریف می کنید، وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال میشود نمیتوانید بازار محلی خود را نادیده بگیرید. مشتریان در بازار محلی شما اغلب میتوانند سرسخت ترین حامیان شما باشند.
وقتی برای تعامل با مشتریان محلی آنلاین می شوید، مسلماً یکی از بهترین مکانها و رسانهها برای انجام این کار لینکدین است. هر ماه، بیش از یک میلیارد تعامل در صفحه های لینکدین اتفاق میافتد. جهت استفاده از لینکدین برای شبکه متخصصان و مشاغل محلی، باید از استراتژیهای درست و واقعی استفاده کنید. اینجا نکات مهمی برای بازاریابی در لینکدین را میتوانید بخوانید. و این را هم فراموش نکنید که در زمان نگارش این مطلب، لینکدین در ایران فیلتر نیست و این یک مزیت است !
استفاده از هدفگذاری مکان محور در لینکدین
آخرین کاری که فکر می کنید می توانید به عنوان بازاریاب انجام دهید این است که در میان جمعیت فریاد بزنید و امیدوار باشید که فرد مناسب صدای شما را بشنود. به همین دلیل است که لینکدین برای پست ها و تبلیغات صفحه ارگانیک نیز ویژگی های هدف گذاری ایجاد کرده و به تجارت شما این امکان می دهد که افراد مناسب را پیدا کرده و با آنها تعامل داشته باشد.
اولین فیلتر استفاده شده برای هدف قرار دادن محلی، موقعیت مکانی است. بعد از آن، فیلترهای هدف شامل شرکت، تجربه، آموزش، و علایق و هویت است. در هر فیلتر می توانید به طور دقیق تری تمرکز کنید. به عنوان مثال در تجربه می توانید عنوان های شغلی، عملکردهای شغلی، سابقه شغلی یا سالها تجربه را هدف قرار دهید.
با ترکیب مکان با فیلترهای اندازه صنعت و شرکت می توانید به عنوان مثال محتوای خود را هدف قرار دهید تا به شرکت های تولیدی متوسط در مینیاپولیس برسد. حتی می توانید با استفاده از گروه ها، مهارت ها، عنوان شغلی یا رشته های تحصیلی فیلتر کنید تا به جوامع با علایق خاص برسید.
برای اطمینان از اینکه شما شبکه را به اندازه کافی گسترده بدون فراتر رفتن از حد پارامترهای خود ایجاد کنید، لینکدین به شما توصیه می کند که همیشه بروز باشید و صفحه خود را در دو یا سه مورد از مهمترین گزینه های هدف تبلیغات کنید.
برتر باشید
بسیار عالی است که بتوانید با پیامرسانی و اطلاعرسانی مناسب و درست در زمان مناسب برای درآمدزایی به مشتری برسید. با لینکدین میتوانید پیام خود را هم در فید لیکدین و هم در شبکه ناشران ما فعال کنید.
اما دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آن مشتریان بالقوه – از جمله مشتریان محلی – کاملاً درگیر نمی شوند. اگر این کار را نکنند، وظیفه شماست که پیگیری کنید و ذهنیت را حفظ کنید.
اینجاست که مخاطبان همسان لینکدین وارد می شود. این مخاطبان با دسترسی محصولات تبلیغاتی لینکدین مانند محتوای حمایت شده، ایمیل حمایت شده و سایر قالب های تبلیغاتی، به صاحبان مشاغل و بازاریابان سه روش مختلف برای دستیابی به مشتریان محلی می دهد:
هدف گذاری مجدد وب سایت (Retargeting)
با این کار می توانید اعضای لینکدین را که از وب سایت شما بازدید می کنند دوباره درگیر کنید. کافی است برچسب LinkedIn Insight را در سایت خود قرار دهید و سپس از مدیر کمپین لینکدین استفاده کنید تا مشخص کنید کدام مخاطب را می خواهید هدف قرار دهید. شاید این افراد باشند که از یک صفحه محصول خاص بازدید کرده اند یا کسانی که از صفحه یا وبلاگ درباره ما بازدید کرده اند. می توانید همزمان چندین صفحه را در سایت خود ردیابی و هدف گیری مجدد کنید.
هدف قرار دادن مخاطب
این به شما امکان می دهد تا حدود ۳۰۰,۰۰۰ مخاطب ایمیل مارکتینگ را بارگذاری کنید و هنگامی که لینکدین حداقل ۳۰۰ نفر از آنها را به عنوان اعضای خود مطابقت داد، می توانید مخاطبان خاصی را در میان آنها ایجاد کنید (مثلاً بر اساس موقعیت مکانی) و پیامهای هدفمندی برای آنها ارسال کنید.
به کارمندان حسابهای هدف خود دسترسی پیدا کنید. این مورد برای مشاغلی در نظر گرفته شده است که از برنامه های بازاریابی مبتنی بر حساب لینکدین با هدف دستیابی به حساب های هدف استفاده
می کنند. اینها شرکتهایی هستند، از جمله شرکتهای محلی، که تیم فروش شما آنها را به عنوان هدف فروش ارزشمند شناسایی کرده است. با مخاطبان همسان، بازاریاب ها می توانند با تیم های فروش خود کارمندان خاصی را که در حساب های هدف شما کار می کنند هدف قرار دهند.
چه با استفاده از فیلترهای هدف و یا برخی از گزینه های موجود با مخاطبان همسان، بازاریاب ها می توانند با دقت شگفت انگیزی مشتریان محلی را تحریک کنند و در طول چرخه زندگی مشتری – از آگاهی تا تولید به سمت حفظ مشتری و فراتر از آن – به مخاطبان هدف شما برسند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه لینکدین می تواند به شما در یافتن سریع مشتریان محلی و تعامل آنها کمک کند، اینجا را کلیک کنید.
این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
منابع: