بازاریابی و کمپین‌ها

نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی برگزار شد

نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

دکتر حامد پادری ثانی استاددانشگاه و بنیانگذار بازار هدف به روش MTC، MTD، CZK، LST در ایران در نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز که ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش سرویس خبر پایگاه اطلاع رسانی صنعت، دکتر حامد پادری ثانی در اویل سخنرانی خود چنین اعلام داشتند: نگاه بخشی از صنعتگران سنتگرا ما را از افق علمی در بازار ایران باز داشته است. صنعتگران ایران باید هوشمندانه فضایی که نتیجه‌اش زندگی و پیشرفت علمی و عملی بهتر است را ایجاد نمایند.

کند بودن روند توسعه علم مدیریت بازار هدف در جای جای صنعت ایران امری ملموس و آزار دهنده برای اهالی صنعت محسوب می‌شود؛ موضوعی که بار‌ها و بار‌ها از سوی مسئولین نظام، ریاست دلسوز و مهربان جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید شد و کار‌شناسان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به آن پرداخته شده و از سوی رسانه‌ها درباره آن‌ها هشدار داده شده است. این مسئله بغرنج و غیرقابل اغماض این بار در نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز که ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و با سخنرانی دکتر حامد پادری ثانی به بررسی این مهم پرداخته شد.

کنفرانس

در نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز که ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد دکتر حامد پادری ثانی استاد دانشگاه که صداقت در بیان و گفتارش محسوس بود و دغدغه‌های توسعه این دیار را در ذهن داشتند چنین در ایراد سخنرانی خود بیان داشتند که ما ایرانی هستیم و ایران و شرکت‌های ایرانی یعنی همهٔ جان و عشق ما و باید به اینجان عشق ورزید، چرا که ما ایرانی هستیم.

دکتر حامد پادری ثانی در سخترانی خود در جمع اساتید، دانش پژوهان، مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی و جمعی از خبرنگاراران بابرشمردن مشکلات مبتنی بر شهروندان ایرانی بویژه معضلات فعلی صنعتگران ایران بیان داشتند: مدیریت بازار هدف در یک فضا و با فرآیند متفاوت برای پاسخگویی به نیاز‌ها و نیازمندان در هر مرحله از زمان و در هر نقطه از جهان است و به عبارتی دیگر مدیریت بازار هدف مبتنی بر نگرش و تفکر متفاوت است. ولی به دلیل اینکه در مدیریت بازار هدف واژه پیدایش بازار یا‌‌ همان بازاریابی به کار رفته در ‌‌نهایت هدف یک چیز است: به پیام‌ها و نیازهای بازار در دنیا به وسیله فناوری نوین و تکنولوژی‌ها پاسخگو باشیم.

سوالی است که در سمینار توسط دکتر حامد پادری ثانی از حضار پرسیده شد. این روز‌ها افراد در دنیا پدیده مدیریت بازار هدف را هم به عنوان یک رسانه و هم یک نوع برنامه ریزی کسب و کار می‌بینند. اگر از دید شما اساتید و صنعتگران یک رسانه است پس برای توسعه کسب و کار خودتان بهترین ابزار یا رسانه را انتخاب کرده‌اید. اما اگر آن را یک نوع کسب و کار تلقی می‌کنید مفهوم، مدل و انواع این‌ها را باید در خودتان خلق کنید. به عبارتی از دید من خیلی از بنگاه‌ها و افراد، مدیریت بازار هدف را به عنوان یک مدیریت منابغ انسانی می‌دانند و مدیریت تجارت خودشان را شروع می‌کنند و بعد آن را به یک نوع کسب و کار معمولی با شکست تبدیل شد می‌گویند ما در تجارت‌های خود همه این مدل‌ها را آزمایش کرده‌ایم و با آن به خوبی آشنا هستیم. این الگو‌ها فایده‌ای ندارد. اما خودشان نمی‌دانند که آنان مدیریت بازار هدف و الگوریتم آن را ایجاد نکرده‌اند بلکه مدیریت سنتی خود را انجام داده‌اند.

ولی در دل مدیریت بازار هدف الگو و مدل‌ها، برای بسیاری ناشناخته و در حال توسعه هستند.‌‌ همان طوری که مخاطب ما در مدیریت بازار هدف به یک مشتری تبدیل می‌شوند فراموش نکنیم که مدل‌ها نباید کپی برداری شوند، باید با واقعیت‌ها برخورد کنیم و به تمامی نکات و شرایط فرهنگی، جغرافیایی، مذهبی توجه کرد، قطعا تمامی مدل‌ها در طول زمان و در تمامی شرایط پویا خواهند بود.

طبق آخرین خبر و آمارهای رسمی و غیررسمی صحبت از اولین بودن کشور ایران در خاورمیانه از لحاظ استفاده صنعتگران از مدیریت بازار هدف هست. طبق منابع، ایران با بیش از ۳۳% شاهد رشد ضریب نفوذ صنعتگران در علم مدیریت بازار هدف هستیم، آینده کسب و کار ایرانیان را با این شرایط بسیار عالی باید دانست.

من اعتقادم این هست که یک جهشی را در چند سال آینده خواهیم داشت. چون نسل جوان ما در مرحله بعد از آشنایی با پدیده علم مدیریت بازار هدف است و همه افراد تمایل زیادی به درآمد و کسب و کار از طریق علوم جدید به ویژه علم مدیریت بازار هدف خواهند داشت. کسانی برنده هستند که از هم اکنون سرمایه گذاری‌های خودشان را شروع کنند. سرمایه گذاری از دید من فقط مسائل مالی نیست. بلکه بهترین و بالا‌ترین سرمایه آموزش می‌باشد.

برای شروع کسب و کار به روش مدیریت بازار هدف نیاز به سرمایه گذاری زمانی، نرم افزاری و سخت افزاری هم هست. نکته بعدی و مهم اینکه خودمان را با آمار‌ها فریب ندهیم. اینکه چه تعداد از صنعتگران از مدیریت بازار هدف استفاده می‌کنند. مهم نیست آنچه مهم است اینکه این صنعتگران در مدیریت بازار هدف دنبال چه هستند؟ نیازهای این افراد در مدیریت بازار هدف چیست؟ اگر ما بتوانیم در کنار آمار، آثار را قرار دهیم آن وقت می‌توانیم در کسب و کار مدیریت بازار هدف موفق باشیم.

اگر قرار بود یک نکته مهم را برای موفقیت در کسب و کار مدیریت بازار هدف به علاقه مندان پیشنهاد دهم چیزی جزء چنین مطالبی نبود که: کسب و کار و تجارت مدیریت بازار هدف مبتنی بر تجربه نیست بلکه مبتنی بر هوشمندی و خلاقیت و علم است، افراد موفق در مدیریت بازار هدف کسانی هستند که تمامی وقت خود را برای الگوبرداری سازی می‌گذارند نه برای کپی برداری از روش‌های سنتی در یک جمله بگویم که برای خدمت رسانی به مشتری در مدیریت بازار هدف: قول بدهید آنچه را که می‌توانید انجام دهید و انجام دهید آنچه را که قول می‌دهید.

ایشان در طول سخنرانی خود در نخستین همایش مدیریت بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز که ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد بیان داشتند: بسیار از خلاقیت و نیازهای پنهان مخاطبان در تجارت مدیریت بازار هدف صحبت شد، خوشحال خواهم شد در این مورد این را نیز بگویم که چند سال پیش یکی از صنعتگران و دوستان من مدیریت بازار هدف راه اندازی کرد، پس از یک سال شاهد موفقیت‌های این صنعتگر ۴۵ ساله سنتی بودم. چون هم اکنون شرکتی در آلمان پیشنهاد میلیون دلاری را برای شراکت با این صنعتگر را داده است. هم اکنون این صنعتگر در لیست ۲۰ صنعتگر بر‌تر و پرترافیک
ایرانی به شمار می‌رود. به نظر شما چرا؟ این صنعتگر توانست نیازهای پنهان بازار را پیدا کند و ایده‌های خود را به خوبی به یک کسب و کار مدیریت بازار هدف موفق تبدیل کرد. برای جست‌و‌جوی ایده در کسب و کار و پیداکردن نیازهای پنهان بازار در بسیاری از سمینار‌ها به ۳ واژه اشاره می‌کنم. ۵ واژه مهم (من، قطعا، علم، دانستن، می‌توانم) هرگاه از دهان شخص یا صنعتگری یکی از این ۵ واژه را شنیدید یعنی او به دنبال رسیدن به بالا‌ترین مراتب صعود می‌باشد و او سعی می‌کند که تجربه را با علم یاد بگیرد.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا