بازاریابی و کمپین‌ها

بزرگ‌ترین بیلبورد دیجیتال جهان

به تازگی بیلبورد تبلیغاتی غول پیکری در میدان تایم نیویورک بر روی دیوار هتل Marriot Marquis نصب شده (مابین خیابان‌های چهل و پنجم و چهل و ششم Broadway) که به سادگی بزرگ‌ترین پنل LED تولید شده در جهان و بزرگ‌ترین بیلبورد دیجیتال است.

این بیلبورد تبلیغاتی که ابعاد آن ۲۳٫۶ متر (ارتفاع) در ۱۰۰٫۴ متر (عرض) است و مساحتی ۲۴۴۰ متر مربعی را در بر می‌گیرد، توسط شرکت Mitsubishi Electric تولید شده و با نام تجاری Diamond Vision AVL-ODT10 شناخته می‌شود. دستاورد تکنولوژیکی میتسوبیشی، رزولوشنی ۲,۳۶۸×۱۰,۰۴۸ پیکسلی دارد که به سادگی ۲۳٫۷ میلیون پیکسل را شامل می‌شود. آن طور که گفته شده، زاویه دید عمودی بیلبورد بسیار بالاست و به سادگی در زوایای تند و همچنین در نور شدید آفتاب هم تصویر شفاف و واضحی دارد.

این بیلبورد در اولین روزهای نصب و راه‌اندازی خود به سر می‌برد و کمپانی Google قصد دارد به‌عنوان اولین مشتری، این بنگاه تبلیغاتی را که در فاصله کمتر از یک کیلومتری مقر شرکتش قرار گرفته، به مدت یک ماه به خدمت بگیرد. قرارداد گوگل ۲۴ نوامبر شروع شده و تا پایان ژانویه ۲۰۱۵ به اتمام خواهد رسید. بنا به آمارها روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از میدان تایم عبور می‌کنند (به گزارش Time Square Alliance) و قرار گرفتن در چنین نقطه استراتژیکی، موقعیتی استثنایی را برای تبلیغات فراهم می‌آورد.

قرار بر این است که در روز دوشنبه این بیلبورد تبلیغاتی افتتاح شود و گوگل تصمیم دارد علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات و سرویس‌هایش در آن، بخشی از زمان مورد استفاده را به برنامه‌های غیرانتفاعی نظیر Charity Water و World Wide Found اختصاص دهد. این بیلیورد حالتی تماما اینتراکتیو داشته و امکان وارد کردن توئیت ها و عکس‌های اینستاگرام به صورت زنده و Real-Time، تعامل با گوشی‌های اندرویدی، امکان تبدیل شدن به یک ویدئووال عظیم ترافیکی و مواردی از این دست را داراست.

وظیفه بهره‌برداری و نگهداری از این بیلبورد جدید به دو شرکت Clear Channel Spectacolor و Vornado Realty Trust واگذار شده که تا کنون هیچ‌کدام از آن‌ها مبلغ اجاره ماهانه بیلبورد دیجیتال عظیم‌الجثه را اعلام نکرده‌اند. اما New York Times پیش‌بینی می‌کند اجاره این بیلبورد برای ۴ هفته مبلغی در حدود ۲٫۵ میلیون دلار است که اگر گوگل بخواهد در تمام مدت تعطیلات سال نوی میلادی آن را در اختیار داشته باشد می‌بایست مبلغی بیش از ۴ میلیون دلار پرداخت کند.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا