Menu Cost

هزینۀ ناشی از تغییر قیمت ها.

این نام از کسب و کار رستوران داری وارد ادبیات اقتصادی شده چرا که در رستوران ها با تغییر قیمت ها، مدیر مجبور بود منوهای جدید چاپ نموده و هزینۀ این دوباره کاری به «هزینۀ منو» معروف شده است. اما در اقتصاد، این اصطلاح به همۀ هزینه های ناشی از تغییر قیمت های اسمی شامل به روز رسانی سیستم های کامپیوتری، چاپ و درج تگ های جدید (re-tagging) و یا حتی هزینه های مشاوره برای اتخاذ استراتژی های جدید قیمت گذاری، اشاره دارد. اهمیت این نوع هزینه ها تا آنجاست که برخی شرکت ها به دلیل بالا بودن نسبی menu cost، علیرغم تغییر عرضه و تقاضا، به سختی تصمیم به تغییر قیمتها می گیرند.

مشارکت کنندگان در این صفحه:

سید حمیدرضا عظیمی آقای سید حمیدرضا عظیمی

توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشت‌های مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا