استراتژیست
استراتژیست،مسئول موفقیت یا شکست می باشد.
استراتژیست ها دارای عنوان های مختلف شغلی هستندف مانند مدیر عامل، رئیس، مالک، رئیس هیئت مدیره، مدیر اجرایی، رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده یا کارآفرین. استراتژیست ها با گذر زمان، همچون سازمان های دستخوش تغییر می شوند، و می توانند در زمانهای مختلف به گونه های مختلفی استراتژی های را تعیین کنند.
همچنین استراتژیست ها به سبب فلسفه های شخصی به برخی از استراتژی ها هیچ توجهی نمی کنندو استراتژیست ها از نظر نگرش،ارزش،اصول اخلاقی، خطرپذیری،توجه به مسئولیت های اجتماعی، توجه به سودآوری، توجه به هدفهای بلند مدت یا کوتاه دت و شیوه ی مدیریت کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. میلتون هرشی (Milton Hershey) بنیانگذار صنایع غذایی هرشی با این هدف شرکت را تاسیس کرد که به بچه های بی سرپرست رسیدگی شود.
برخی از استراتژیست ها با دیدگاه رالف نادر (Ralph Nader) موافق اند و او بر این باور است که سازمان ها تعهدات بسیار بزرگ اجتماعی دارند. عده ای هم با دیدگاه میلتون فریدمن (Milton Freedman) اقتصاددان معروف آمریکایی موافق هستند و او بر این باور است که تعهدات سازمان در برابر جامعه درست به همان اندازه است که قانون تعیین کرده است. بیشتر استراتژیست ها با این دیدگاه موافق هستند که نخستین مسئولیت اجتماعی هر شرکت این است که سودی را به دست اورد تا هزینه های آینده را تامین کند، زیرا اگر از عهده ی سود آوری بر نیاید، سایر موارد محقق نخواهند شد.استراتژیست ها باید از دیدگاه هزینه های و منافع بالقوه ای که مسائل اجتماعی برای سازمان دارند به موضوع نگاه کنند و به آن دسته از مساله های اجتماعی که کنافع سازمان را به بهترین شکل ممکن تامین می نمایند توجه نمایند.
مشارکت کنندگان در این صفحه:
توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشتهای مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.