شرکت‌ها

درآمد مکانیک خودرو خارجی چقدر است؟ (از ۲۵۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون)

درآمد مکانیک خودرو خارجی برای کسانی که قصد ورود به این شغل را دارند، بسیار بالاست این دستمزد بسته به نوع تعمیرات خودرو متغیر است. به طور مثال برای تعمیر قطعاتی چون لنت، حداقل دستمزد ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان و برای تعمیر جلوبندی ماشین خارجی بین ۲۵۰۰ تا ۳ میلیون می باشد.

شما باید به عنوان یک مکانیک حرفه ای ابتدا با دانلود کتاب های مهندسی مکانیک و استفاده از آنها دانشتان را ارتقاء دهید، سپس وارد بازار کار شده و مهارتتان را زیاد کنید و در انتها به فکر درآمدزایی از این طریق باشید.

چنانچه تمایل داشتید به عنوان مکانیک خودرو خارجی در بازار کار مشغول به فعالیت شوید، باید بازار کار آن را بشناسید و فرصت های درآمدزایی را دریابید؛ مراکز زیادی هستند که در این زمینه به شما آموزش می دهند. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر درآمد یک مکانیک خودرو پرداخته ایم.

میزان حقوق مکانیک خودرو خارجی چقدر است؟

هزینه های نگهداری ماشین های خارجی نسبت به ماشین های ایرانی فرق می کند، بنابراین دستمزد مکانیک های آنها نیز متفاوت است. شهر و منطقه ارائه دهی خدماتتان نیز میزان حقوق در حوزه مکانیک خودرو خارجی را تعیین می کند. همچنین معروفترین و ماهرترین ها همواره بالاترین دستمزد را نسبت به افراد معمولی تر می گیرند.

میزان دستمزد مکانیک های خودرو به نوع تعمیراتی که آنها روی ماشین ها انجام می دهند، بستگی دارد. شما باید نوع خدمات را بشناسید، هزینه قطعه را در نظر بگیرید و سپس مبلغی مشخص را روی خدماتتان تعیین کنید.

نوع خدمت به ماشین های خارجی

حداقل دستمزد برای تعویض لنت جلو و عقب، فیلتر هوا بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان می باشد، این هزینه جز مبلغ قطعه است.

همچنین دستمزد تعمیر جلوبندی خودرو در این مدل ماشین، بین ۲۵۰۰ تا ۳ میلیون خواهد بود که هزینه قطعه آن بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون می باشد.

اگر به سطح مهارت بالایی برسید حقوق ماهانه شما می تواند به بالای ۲۰ میلیون برسد.

عوامل تاثیرگذار بر درآمد مکانیک خودرو خارجی

چه عواملی برروی دستمزد این افراد تاثیر می گذارد؟

ساعت کاری

هر چه ساعت کاری بیشتری برای خود در نظر بگیرید، میزان درآمدتان به همان مقدار افزایش پیدا خواهد کرد.

سرعت انجام کار

شما باید سرعت انجام کارهای خود را بالا ببرید تا دستمزدتان به همان مقدار افزایش پیدا کند. اگر سرعت عمل کمی دارید، برای هر یک از تعمیرات باید زمان زیادی را صرف کنید که همین موضوع به مرور روی کاهش درآمدتان تاثیر می گذارد.

جایگاه کاری

جایگاه کاری شما کجاست؟ آیا سال ها در این زمینه فعالیت دارید؟ در صورت پاسخ صحیح به این سوال، قاعدتاً باید مشتریان زیاد و دستمزد خوبی داشته باشید. در واقع هر چه فعالیتتان در بازار بیشتر و بهتر باشد، جایگاه کاریتان نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

تعداد رقبا

در محله ای که هستید، چه تعداد رقیب دارید؟ هر چه تعداد رقبا کمتر باشد، شانستان برای افزایش درآمدتان بیشتر خواهد بود.

شهر محل زندگی

قاعدتاً در طی روز در کلان شهرها نسبت به شهرهای کوچکتر مشتریان بیشتری به سراغتان می آیند و دستمزدتان نیز بیشتر می شود.

نوع خودرو

نوع خودروهایی که تعمیر می کنید، روی میزان دستمزدتان تاثیر می گذارد. مثلاً تعمیرات برخی ماشین ها سختتر است، بنابراین هزینه بیشتری بابت ارائه خدمات دریافت خواهید کرد.

حقوق مکانیک ماشین به مهارت او بستگی دارد
حقوق مکانیک ماشین به مهارت او بستگی دارد

نحوه افزایش درآمد مکانیک خودرو خارجی

اگر وارد شغل مکانیک خودرو خارجی شده اید، باید بهترین راهکارها را برای افزایش دستمزدتان بشناسید. اما در این زمینه چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

افزایش اطلاعات و مهارت

شما باید اطلاعات و مهارت خود را در زمینه تعمیرات خودروهای خارجی افزایش دهید. هر چه اطلاعات و مهارتتان بیشتر باشد، در تعمیرات تخصصی تر عمل کرده و مشکلات را به صورت ریشه ای از بین می برید. انجام این کار باعث افزایش اعتماد مشتریان نسبت به شما شده و حتی شما را به دیگران نیز معرفی خواهد کرد.

برای افزایش اطلاعات و مهارتتان پیشنهاد می دهیم که در مرحله اول در یک یا حتی چند دوره آموزشی شرکت کنید. بعد از اینکه این دوره ها را پشت سر گذاشتید، باید با شرکت در دوره های کارآموزی مهارت هایتان را ارتقاء دهید. با افزایش مهارت ها و اطلاعات حتی از طریق همان مراکز کارآموزی یا مراکز برگزارکننده کلاس های آموزشی فرصت های شغلی پردرآمدی پیش رویتان گذاشته خواهد شد.

تبلیغات مناسب

شما باید به شیوه مناسبی تبلیغاتتان را انجام دهید تا مشتریانتان زیاد شوند. مثلاً چاپ کارت ویزیت و تراکت یکی از کارهای قدیمی است که البته نسبت به روش های نوین بازدهی کمتری دارد. در واقع از آنجا که عده کمی خودرو خارجی دارند، بنابراین پخش کردن تراکت خیلی سودمند نیست، چون شاید تعداد کمی از افراد هدفتان این تراکت ها را دریافت کنند.

شما می توانید برای تبلیغات سودمند به سراغ شبکه های اجتماعی بروید و تبلیغات کسب و کارتان را در صفحه های مرتبط با فعالیتتان انجام دهید. مثلاً اگر یک صفحه اینستاگرامی درباره معرفی خودروهای خارجی و امکانات آنها دارید، تبلیغاتتان را در همین صفحه انجام دهید، چون احتمال معرفی شدنتان به مشتریان هدف افزایش پیدا می کند.

کتاب های زیادی در زمینه مکانیک نوشته شده اند. از کتاب مکانیک سیالات مانسون ترجمه فارسی pdf رفته تا سایر منابع آموزشی مشابه علم شما را در حوزه مکانیک ارتقاء می دهند. زمانی که دانش شما افزایش پیدا کند، راه های مختلفی برای درآمدزایی پیش رویتان قرار می گیرد.

فعالیت در نمایندگی ها

شما می توانید به جای راه انداختن دفتر مکانیکی خود در نمایندگی های کمپانی های خودروسازی خارجی فعالیت کنید. البته برای انجام این کار باید کاملاً با کمپانی مربوطه، خودروهای آن و نحوه رفع مشکلات این ماشین ها آشنا شوید تا از این طریق به درآمدهای زیادی برسید.

درآمد مکانیک خودرو به میزان خرابی ماشین بستگی دارد

میزان درآمد مکانیک خودرو در کشورهای خارجی چقدر است؟

شاید برایتان سوال باشد که مکانیک های خودرو در کشورهای خارجی چقدر دستمزد دارند. میزان حقوق مکانیک ها در کشورهای مختلف به شرح زیر است.

  • در کشور امریکا درامد سالانه ۵۲۰۰۰ دلار است.
  • در انگلستان این درآمد ۳۰۰۰۰ پوند تعریف می شود.
  • در اسپانیا درآمد مکانیک خودرو ۳۰۰۰۰ یورو است.
  • در قطر این دستمزد ۵۰۰۰ ریال قطر می باشد.
  • در امارات برابر با ۱۳۲ درهم می باشد.
  • در ترکیه برابر با ۳۰۰۰ لیر است.

در صورتی که دانش تخصصی خود را در زمینه تعمیرات ماشین های خارجی افزایش دهید، مهم نیست که کدام کشور یا شهر زندگی می کنید، چون میزان درآمدتان به شکل قابل توجه ای افزایش پیدا خواهد کرد. تعداد افراد متخصص در این زمینه کم است، به همین دلیل مردم حاضر هستند برای دریافت خدمات از افراد حرفه ای حتی مبالغی هنگفت نیز بپردازند.

درآمد مکانیک خودرو خارجی به نوع ماشین بستگی دارد

درآمد مکانیک خودرو خارجی، شغلی آینده دار

میزان درآمد مکانیک خودرو خارجی موضوعی با اهمیت برای تمام افرادی است که قصد ورود به این شغل را دارند. توصیه می کنیم که همین حالا برای شرکت در کلاس های آموزشی اقدام کرده و سپس بعد از یادگیری مفاهیم ابتدایی به سراغ مراکز کارآموزی بروید. در این مراکز افرادی حرفه ای مشغول به فعالیت هستند که مهارتتان را به میزان قابل توجه ای افزایش خواهند داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر حوزه دستمزد مکانیک ماشین های خارجی پیشنهاد می دهیم با کارشناس های حرفه ای فعال در همین زمینه مشورتی داشته باشید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا