شرکتهای ایرانی

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

از نمونه دستگاه های پرکاربرد در صنعت بسته بندی، دستگاه سیل وکیوم است که برای بسته بندی محصولات صنایع مختلف غذایی، دارویی، شیمیایی، بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شود.

دستگاه سیل از جمله دستگاه های بسته بندی بسیار پرکاربرد و پر استفاده برای بسته بندی انواع سالاد و سبزی، فلافل و ناگت، انواع نوشیدنی ها، عسل و مربا و ترشی و … می باشد. این دستگاه با نام های سیل وکیوم، سیل کن و سیل پک نیز شناخته می شود. قیمت دستگاه بسته بندی سیل در مدل های اتومات، نیمه اتومات و دستی با توجه به ابعاد ظرف و تیراژ تولید مشخص می شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه بسته بندی سیل وکیوم آشنا کنیم و به توضیح کاربرد، عملکرد، ویژگی ها و دیگر موارد مرتبط با آن بپردازیم، پس اگر قصد جمع آوری اطلاعات و خرید این دستگاه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه سیل وکیوم چیست؟

دستگاه سیل وکیوم یکی از نمونه دستگاه های سیل حرارتی است که در مدل های مختلف دستی، نیمه اتومات و اتومات طراحی و ساخته می شود و بسته بندی محصولات مختلفی را انجام می دهد.

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

این مدل دستگاه امکان نصب سیستم های تزریق گاز و پمپ وکیوم در مدل تمام اتوماتیک را دارا می باشد که ویژگی ها و شرایط محصول را در بالاترین سطح کیفی خود قرار می دهد.

این مدل دستگاه در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شود که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند و در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

به طور کلی دستگاه بسته بندی سیل در دو مدل حرارتی و القایی تولید و ساخته می شوند که هر کدام محصولات خاصی را تولید و به بازار عرضه می کنند. محصولاتی که توسط این دستگاه ها بسته بندی می شود در ظروف پلاستیکی از جنس PP، PE، PET و ظروف شیشه ای در اشکال و ابعاد مختلف قرار می گیرند.

روش کار با دستگاه اگر از سوی کارشناسان شرکت مورد نظر به صورت تخصصی آموزش داده شود، بسیار راحت است و کلیه افراد می توانند با دستگاه در محیط های مختلف خانگی، کارگاهی، کیترینگ ها، فروشگاه های مواد پروتئینی، کارگاه های بسته بندی مواد لبنی، آبمیوه فروشی ها و غیره کار کنند.

انواع دستگاه بسته بندی سیل

دستگاه بسته بندی سیل همان طور که در بالا به آن ذکر کردیم در دو نوع حرارتی و القایی است که هر کدام مشخصات و ویژگی های خاصی برای سیل محصولات دارند و در اینجا به ذکر آن می پردازیم:

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی برای انواع ظروف چهارگوش و لیوانی کاربرد دارد و قالب دستگاه با توجه به ابعاد ظروف و در مدل های خطی، روتاری و کشویی ساخته می شود.

برای سیل ظروف پلاستیکی از پرس سلفون یا فویل آلومینیوم که توسط حرارت تولید شده از المنت های برقی بر روی دهانه ظرف قرار می گیرد، استفاده می شود.

امکان نصب تاریخ زن و تزریق گاز بر روی انواع مدل های دستگاه سیل وجود دارد. و برق دستگاه می تواند به صورت تک فاز و سه فاز طراحی شود.

دستگاه سیل القایی

این مدل دستگاه نیز در انواع دستی، نیمه اتومات و اتوماتیک ساخته می شود و محصول را داخل انواع بطری، سطل و قوطی درب دار و گرد بسته بندی می کند.

موضوع مورد بحث این مطلب به دستگاه سیل وکیوم اشاره دارد که تفاوت آن با دستگاه های سیل القایی در نوع عملکرد و همچنین  نصب پمپ وکیوم است که برای افزایش ماندگاری هر چه بیشتر محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که هر کدام برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

سیل وکیوم رومیزی

یکی از دستگاه های کاربردی برای استفاده در منازل و فضاهای کوچک، نمونه سیل وکیوم رومیزی است که قالب آن به صورت کشویی و با توجه به شکل و سایز ظرف ساخته می شود.

کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است و با قرارگیری ظرف داخل قالب، به سمت داخل حرکت می کند و طی فشار قالب بالا و حرارت ایجاد شده، سلفون یا فویل آلومینیوم بر دهانه ظرف پرس می شود و پس از برش اضافه های سلفون می توان بسته بندی سیل شده را برای مصرف به بازار عرضه کرد.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی خود از مدل های مختلف دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته شده است که ویژگی ها و مشخصات ویژه ای برای سیل ظروف دارد.

دستگاه سیل وکیوم روتاری

اگر به دنبال مدل مناسبی برای ظرفیت های متوسط و نسبتا بالا هستید، دستگاه سیل وکیوم روتاری پیشنهاد می شود که با قالب چرخشی و گردان خود، توانایی سیل و بسته بندی انواع مواد غذایی را دارا می باشد که از جمله می توان به سبزیجات، غذاهای آماده و نیمه آماده، لبنیات و غیره اشاره کرد.

از مشخصات و ویژگی های جذاب این دستگاه می توان به سرعت بالای سیل ظروف، جلوگیری از اتلاف وقت، زمان بسته بندی مناسب و کنترل شده، مجهز به سیستم های هوشمند و غیره اشاره کرد.

معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم + قیمت و مشخصات

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم خطی (ریلی)

اگر قصد دارید ظروف مورد نظر خود را که در ابعاد و اشکال مختلف هستند، سیل کنید، بهترین گزینه استفاده از دستگاه سیل وکیوم خطی یا ریلی است که برای استفاده در کارگاه ها و کارخانه ها ساخته شده است و در مدل های تک لاین، دو لاین و سه لاین قابل ساخت هستند.

هم چنین بر روی این دستگاه میتوان پرکن، تاریخ زن و تزریق گاز را نصب نمود که این توانایی سبب توجه هر چه بیشتر تولیدکنندگان شده است.

قیمت دستگاه سیل وکیوم

قیمت دستگاه سیل وکیوم براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود که از جمله آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع دستگاه سیل ( خطی، کشویی یا روتاری)
  • شکل و سایز قالب دستگاه
  • نصب سیستم های پمپ وکیوم، تزریق گاز و تاریخ زن
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • سوخت و انرژی مصرفی
  • برند و سازنده دستگاه

جهت اطلاع از آخرین قیمت های دستگاه سیل وکیوم می توانید با کارشناسان شرکت آراد ماشین ارتباط برقرار کنید.

شرکت سازنده دستگاه سیل وکیوم

شرکت آراد ماشین یکی از شرکت های سازنده معتبر است که با همکاری مجموعه ای توانمند و متخصص توانسته است انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی را تولید و طراحی کند و دستگاه های باکیفیتی را وارد بازار کند.

از خدمات ارائه شده توسط این شرکت می توان به تنوع در دستگاه سیل، امکان تست رایگان دستگاه قبل از خرید، دریافت آموزش های کار با دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین و قیمت آن را با ورود به لینک زیر مشاهده کنید:

https://machinsaz.com/product/بهترین-دستگاه-سیل-وکیوم

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا