رایتل و تبلیغ مقایسه ای با همراه اول و ایرانسل
تبلیغات مقایسه ای به عنوان یکی از گونه های تبلیغاتی که در شرایط ویژه ای چه از لحاظ بازاریابی و چه از لحاظ حقوقی در دنیا به کار می رود، گونه ای از تبلیغات است که کمتر در ایران دیده می شود. اما طی ماه های اخیر، با حضور رایتل و امتیاز انجصاری اش در بهره برداری از شبکه نسل سوم، می توان نمونه هایی از این تبلیغات را از او دید. در یکی از جدیدترین بنرهای تبلیغاتی رایتل در اینترنت، رایتل سرویس اینترنتش را به طور مشخصی با همراه اول (با نماد حلزون) و ایرانسل (با نماد لاکپشت) مقایسه کرده است و خود را یوزپلنگی سریع معرفی کرده است.
در این بنر تبلیغاتی که در ادامه آمده است، رایتل، ابتدا در زمینه ای فیروزه ای رنگ که رنگ سازمانی برند همراه اول است، یک حلزون را نشان می دهد (نماد کندی) و سپس در زمینه ای زرد رنگ که رنگ سازمانی ایرانسل است لاک پشتی (نماد کندی) را نشان می دهد و سپس یوزپلنگ سریع رایتل با رنگ بنفشش ظاهر می شود.
به نظر شما، این اقدام رایتل از نظر اخلاقی صحیح است ؟ آیا به لحاظ حرفه ای و بازاریابی اقدام صحیح انجام گرفته است؟