شرکتهای ایرانی

علت کار نکردن یخچال الکترواستیل

علت کار نکردن یخچال الکترواستیل چیست؟ در بسیاری از مواقع دارندگان یخچال‌های برند الکترواستیل مشکلاتی را در این محصولات مشاهده می‌کنند که باعث عدم کارکرد مناسب دستگاه می‌شوند. اگر از این مشکلات جلوگیری نشود، در مدت زمانی کوتاه باعث بروز آسیب‌های جدی‌تر به دستگاه خواهند شد. البته برخی از این مشکل‌ها در همان ابتدا به‌قدری بزرگ هستند که مجبور می‌شوید برای رفع‌شان به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر یخچال الکترواستیل بروید.

اما پیشنهاد می‌دهیم قبل‌ازاینکه بخواهید با نمایندگی‌ها برای تعمیر این محصول تماس بگیرید، ابتدا خود آنها را بررسی کنید. در واقع در بیشتر مواقع داشتن کمی دانش فنی کافیست تا بسیاری از ایرادات به‌وجود‌آمده در این دستگاه‌ها توسط خودتان برطرف شوند؛ بنابراین دست‌به‌آچار شوید و به‌سراغ یخچال الکترواستیلتان بروید، چون شاید بدون صرف هزینه بابت تعمیرات بتوانید در خانه مشکلشان را از بین ببرید.

البته خوشبختانه در کشور ایران نمایندگی‌ها و مراکز زیادی هستند که در زمینه تعمیر یخچال الکترواستیل فعالیت دارند؛ اما اگر به‌هر‌دلیلی تمایلی به رفتن به این نمایندگی‌ها را نداشتید، خودتان باید دستگاه را تعمیر کنید. این کار نیز بدون داشتن دانسته‌های قبلی امکان‌پذیر نیست. ما اکنون در خدمتتان هستیم تا بیشتر نکته‌های لازم برای تعمیر آنها را در اختیارتان بگذاریم.

بررسی علت‌های کار نکردن یخچال الکترواستیل

در ادامه برخی از مهمترین دلایل کار نکردن یخچال الکترواستیل را بررسی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم. هر یک از این دلایل می‌توانند ریشه‌ای باشند و آسیب‌های جدی به‌دستگاه برسانند.

ارور دادن های پی در پی

گاهی اروردادن‌های پی‌درپی خبر از خرابی یخچال الکترواستیل می‌دهند. وقتی ارور‌های مختلف و پشت سر یکدگر را می‌بینید، احتمالاً در چندین قطعه به‌صورت همزمان مشکلاتی به‌وجود‌آمده است. مثلاً یخساز فرآیند ساخت قطعه‌های یخ را متوقف نمی‌کند، عملکرد لوله پرکن آب دستگاه با اختلال رو‌به‌رو می‌شود، سیم‌کشی دستگاه به هم ریخته یا مشکلاتی ازاین‌دست باعث ارور‌ها و هشدار‌های مختلف شده‌اند.

پیشنهاد می‌دهیم که ارور یخچال الکترواستیل را جدی بگیرید. هر یک از این هشدار‌ها یک سیستم عیب‌یاب هستند که خرابی دستگاه را به گوشتان می‌رسانند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید این مشکل برایتان به‌وجود بیاید، هرچه سریعتر ارور‌ها را رفع کنید.

روشن نشدن دستگاه

از جمله دلایلی که باعث روشن‌نشدن دستگاه می‌شوند، عبارت‌اند از مشکل در جریان برق، ایجاد مشکل در تایمر یخ‌زدایی، خرابی خازن، مشکلات ترموستات و …. قاعدتاً اگر هر یک از این اتفاقات بیفتد، شما باید متناسب با نوع اتفاق برای تعمیر دستگاه اقدام کنید. مثلاً اگر مشکلی برای جریان برق به‌وجود‌آمده، قاعدتاً شما خازن‌ها، ترموستات و … را بررسی نخواهید کرد.

قطع و وصل شدن جریان برق

اگر موتور از کار بیفتد، جریان برق نیز به‌خوبی به‌دستگاه نخواهد رسید. بنابراین انتظار می‌رود که موتور بیش‌ازاندازه داغ شده و ترموستات نیز خراب شود. البته گاهی دلیل قطع‌ووصل‌شدن جریان برق برد الکترونیکی است.

اگر علم کافی در زمینه تعمیرات یخچال را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم برای از‌بین‌بردن مشکلاتی مثل قطع‌ووصل‌شدن جریان برق به‌سراغ مراکز حرفه‌ای تعمیرات یخچال الکترواستیل بروید و از آنها بخواهید که مشکل را به‌صورت ریشه‌ای برایتان حل کنند. البته از قبل پریز برق، محافظ یا ۲ شاخه دستگاه را بررسی کنید تا مبادا مشکل از آنها باشد.

گرمای بیش از اندازه در کمپرسور

هرچند که کمپرسور‌ها در حالت عادی گرم می‌شوند، اما گاهی اوقات گرمای تولید‌شده به‌واسطه آنها بیش‌ازاندازه خواهد بود. در این زمان به‌احتمال زیاد فن تهویه آسیب دیده یا کلاً خراب‌شده است و باید تعویض شود. توصیه می‌کنیم گرمای بیش‌ازاندازه کمپرسور‌ها را جدی بگیرید، در‌غیر‌این‌صورت باید هزینه‌های زیادی برای تعمیر یا تعویضشان بپردازید.

بسته نشدن درب

در بیشتر مواقع شاید مشکل بسته‌نشدن درب از لاستیک‌های دور آن باشد. برای اینکه از این موضوع اطمینان حاصل کنید، کافیست شب‌ها لامپ آشپزخانه را خاموش کرده و به یخچال نگاهی بیندازید. اگر کوچکترین روزنه نوری از داخل آن دیدید، یعنی لاستیک‌ها خراب‌شده‌اند و باید عوض شوند.

عدم انجماد مناسب توسط فریزر

اگر فریزر دستگاه‌تان به‌خوبی عملیات منجمد‌کردن مواد غذایی را انجام نمی‌دهد، شاید مشکل به‌وجود‌آمده مربوط به ترموستات یا کمپرسور باشد. البته گاهی می‌توان ایراد را در خرابی فن یا عمل‌نکردن دیفراست نیز جستجو کرد. اگر هیچ یک از این عوامل دلیل عدم انجام فریزر نبودند، به‌احتمال زیاد ایراد به‌وجود‌آمده به‌دلیل شارژ گاز یا لاستیک درب است.

تمام دلایلی که آوردیم به‌نوعی مهمترین اصل در عدم انجماد دستگاه هستند؛ بنابراین اگر مواد غذایی به‌خوبی منجمد نشدند، هر یک از این بخش‌ها را به‌صورت مجزا و به‌طور کامل بررسی کنید.

شنیدن صدا‌های غیرعادی

گاهی اوقات شنیدن صدا‌های غیرعادی علت کار نکردن یخچال الکترواستیل هستند. گاهی به‌دلیل‌اینکه کمپرسور دچار ایراد شده، صدا‌هایی از دستگاه به‌گوش می‌رسد. البته گاهی نیز به‌دلیل تراز نبودن یخچال این صدا را می‌شنوید که باید هر چه سریعتر محل قرارگیری آن را عوض کنید تا صدا‌ها نیز از بین بروند.

کد‌های خطای یخچال الکترواستیل

در بیشتر مواقع یخچال الکترواستیل خود به‌واسطه کد‌های مشخص علت کارنکردن را به شما می‌گوید. در ادامه درباره این کد‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم:

کد R1

این مشکل معمولاً خود را از طریق چراغ چشمک‌زن MID نیز نشان می‌دهد. در مواقعی که سنسور یخچال دچار مشکل و مدار کنترل برد دستگاه نیز معیوب شود، کد R1 را بر روی نمایشگر خواهید دید.

کد F3

در این زمان شاید هیتر دچار مشکل‌شده، المنت بیشتر از ۸۵ دقیقه کار کرده یا مدار برد خراب‌شده است که در هر صورت تعمیر هر یک از این مشکلات کاری حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود؛ برای همین پیشنهاد می‌دهیم که تعمیرشان را بر عهده افراد متخصص و حرفه‌ای بگذارید.

کد C1

اگر سنسور برفک‌زدایی به ناحیه ۵ درجه برسد، کد C1 در نمایشگر نشان داده می‌شود. در‌چنین‌حالتی تعمیرکاران معمولاً اقدام به بررسی اهم کرده و در صورت نیاز حتی قطعه را تعویض یا تعمیر می‌کنند تا این خطا به‌طور کامل رفع شود.

کد D1

در صورت نمایش این کد به‌احتمال زیاد سیستم برفک‌زدایی یخچال دچار آسیب شده است و باید هر چه سریعتر برطرف شود. تعمیرکاران برای حل این مشکل به‌طور معمول سنسور را تعمیر یا تعویض می‌کنند.

کد ER

اگر برد صفحه‌نمایش یا برد اصلی دچار مشکلی شود، پیغامی به‌نام ER را روی نمایشگر دستگاه خواهید دید؛ دراین‌صورت ایراد کاملاً مشخص است، بنابراین دیگر نیازی نیست بخش‌های دیگر یخچال را بررسی کنید. در چنین مواقعی کافیست با کارشناس‌ها و تکنسین‌های حرفه‌ای تماس بگیرید. آنها در سریعترین زمان به محل اعزام خواهند شد و کد ER نمایش داده‌شده بر روی دستگاه را برایتان برطرف خواهند کرد.

عیب یابی یخچال الکترو استیل

جمع بندی

علت کار نکردن یخچال الکترواستیل مشخص است؛ در بسیاری از مواقع یکی از قطعه‌ها یا تجهیزات آن دچار مشکل می‌شوند و روی کارکرد دستگاه نیز تأثیر می‌گذارند. به‌همین‌منظور به‌محض مشاهده این مشکل باید ابتدا از سلامت قطعات مطمئن شوید. اگر نمی‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، کارشناس‌ها و تعمیرکار‌های زیادی در سراسر کشور در مراکز مربوطه مشغول به‌کار هستند که آن را با دقت بالا برایتان انجام می‌دهند.

کارشناس‌های حرفه‌ای تعمیرات با داشتن دانش روز به‌خوبی علت کار نکردن یخچال الکترواستیل را متوجه خواهند شد و در مدت زمان کوتاهی مشکل را کاملاً از بین می‌برند. شما می‌توانید ابتدا با آنها مشورت داشته باشید و موضوع را در میان بگذارید و سپس از آنها بخواهید که با مراجعه به منزلتان ایراد به‌وجودآمده را برایتان رفع کنند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازم این یخچالای جدید. قدیمیا یهو یه صدا میدادن خاموش میشدن. تا تعمیرکار بیاد نگاه کنه قیمت بده آدم فکرش هزار جا میرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا