مدیر عامل یاهو از سخت ترین چالش کارش و سبک مدیریتش گفت
ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو گفت سبک مدیریتی وی را میتوان در یک کلمه توصیف کرد و آن “گوش دادن” است.
ماریسا مایر در یک گردهمایی در سانفرانسیسکو گفت که به مدیریت مانند گوش کردن نگاه میکند و اریک اشمیت، رئیس اجرایی شرکت مادر جدید گوگل موسوم به “الفبا” و استادش به او یاد داده که حرفه اش به عنوان یک مدیرعامل، ترسیم یک هدف، گوش دادن به تیم و پیدا کردن مسیری برای رسیدن هرچه سریع تر به آن هدف باشد. مایر در روزهای اول گوش دادن به نظرات کارمندان را در اولویت برنامه هایش قرار داد و داستان مشهوری را بازگو کرد که چطور هر روز چند ساعت به یک کافه میرفته تا در آنجا همه کارکنان بتوانند ایده های خود را به وی بگویند و انجام این کار برایش دشوار بوده است.
مایر گفت: من در واقع کاملا خجالتی هستم و این کار برای من یک چالش بود. مایر در حال حاضر برای اینکه شرکت یاهو را که یک شرکت قدیمی ولی شناخته شده اینترنتی است احیا کند، کار دشواری در پیش دارد زیرا یاهو در سه ماهه گذشته عملکرد مایوس کننده ای داشته و اخیرا هیچ محصول خارق العاده جدیدی را ارائه نکرده و از برنامه های بلندپروازانه خود عقب نشینی کرده است.
این موضوع باعث شده که برخی از قابل اعتمادترین مدیران اجرایی یاهو کار در این شرکت را رها کرده و در شرکتهای دیگری مشغول به کار شوند. برخی منابع نزدیک به یاهو به بیزینس اینسایدر گفتند: مایر فشار زیادی را تحمل میکند و برخی افراد او را به این متهم کرده اند که همچون گذشته دیگر به نظرات اهمیت نمیدهد. مایر اذعان کرد که انجام این کار برای همیشه دشوار است.
وی افزود: کلید ماجرا ابداع و نوآوری است. چیزی که باید روی آن کار کنید، یک ایده جدید، یک قابلیت جدید یا یک محصول تازه است؛ برای مثال وی میگوید فوتبال فانتزی یاهو میتواند به یک قابلیت جدید پرطرفدار تبدیل شود. ایده های جدید برای فکر کردن. فکر میکنم این موضوع چیزی است که خون تازه را تزریق میکند.