عمومی

استراتژی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶

سال ۲۰۱۵ تحولات عظیمی را برای کمپانی مایکروسافت به همراه داشت به گونه ای که این غول نرم افزاری جهان از قالب یک شرکت سنتی به یک مرکز مدرن جهت تولید نرم افزارهای کاربردی تبدیل شد. حال مایکروسافت امید فراوانی به سال ۲۰۱۶ دارد، ولی باید توجه داشت که این سال برای این شرکت با تغییرات عمده و اتفاقات تازه همراه خواهد بود.

استراتژی های مایکروسافت در سال 2016

۲۰۱۵ دوره‌ای برای عوض کردن مسیر حرکت مایکروسافت بود تا بتواند خود را از قالب یک شرکت سنتی، به یک مرکز مدرن تولیدکننده نرم‌افزارهای کاربردی تبدیل کند. این اتفاقات با سیاست‌های مدیریتی «ساتیا نادلا» مدیرعامل جدید مایکروسافت به همراه بود.

نادلا پس از آنکه به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت منصوب شد، اعلام کرد که توسعه خدمات پردازش ابری مهم‌ترین اولویت کاری وی می باشد و در این راستا علاوه بر تغییرات سال گذشته، قرار است سیاست‌های مایکروسافت با محوریت خدمات ابری در سال ۲۰۱۶ همراه باشد.

مهم‌ترین رویداد در شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ میلادی ارائه سیستم عامل ویندوز ۱۰ بود که توسعه خدمات ابری و دیگر اتفاقات مبتنی بر آن انجام شد. در این مورد نسخه جدید مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت موسوم به Office ۲۰۱۶ برای رایانه‌های ویندوزی و مک مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و نسل جدید سیستم‌های سخت‌افزاری بر پایه ویندوز هم به بازار عرضه شد.

البته باید در نظر گرفت که تمامی تغییرات مایکروسافت در سال پیش خوب نبود. این شرکت به علت تغییر استراتژی‌های خود مجبور شد هزاران کارمند خود را در بخش‌های مختلف اخراج کند تا بتواندد خرید ۷.۵ میلیارد دلاری مرکز تولید دستگاه‌های الکترونیکی نوکیا را کارآمد کند و استفاده بهتری از آن ببرد. علاوه بر این، مایکروسافت همچنان برای حضور در بازار جهانی رایانه‌های شخصی چالش های فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند.

کمپانی بزرگ مایکروسافت برای سال ۲۰۱۶ در نظر می خواهد استراتزی های خود در زمینه عرضه فناوری‌های جدید را ارائه دهد. گزارش‌های جدید نشان از آن دارد که مایکروسافت همکاری‌های وسیعی را با محققان در سراسر جهان آغاز کرده است و می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش هوش مصنوعی، سیستم‌های امنیتی پیشرفته و خدمات ابری کاربردی انجام دهد.

استراتژی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا