مدیریت فروش و بازاریابی

ظهور عصر بازاریابی در مسیر ویژه هتل نارنجستان+عکس

هتل نارنجستان واقع در ایزدشهر استان مازندران یکی از معدود پروژه های موفق گردشگری با حال و هوایی مدرن در ساحل دریای خزر است. مثل هتل نارنجستان به لحاظ برند و موقعیت و امکانات کمتر پروژۀ موفقی در ساحل خزر داریم. هتل نارنجستان طی سالهای گذشته موفق شده است به عنوان یک برند موفق گردشگری خود را در میان افراد با درآمد متوسط به بالای جامعه معرفی نماید. نوروز امسال، محوطۀ هتل نارنجستان، بیش از نوروز، بوی عصر بازاریابی را می‌ داد !

بازاریابی پس از عبور از عصر تولید، عصر فروش وارد عصر بازاریابی شد، دوره ای که در آن مشتری بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت و اصالت شد. شاید در سالهای گذشته برای مردم کشور ما دریافت کالای با کیفیت، از فروشنده ای خوشرو، خوش لباس، خوش برخورد، در غرفه ای که به زیباترین شکل طراحی شده است، آن هم به صورت کاملاً رایگان، شبیه به یک رویا بود ! اما امروز تولید کنندگان برای کسب سهم بازار بیشتر و آشنا ساختن مشتریان با محصولات جدیدشان، دست به Sampling و ارائۀ کالای رایگان به مشتریان بالقوه می کنند. نوروز امسال کافی بود در محوطه هتل نارنجستان قدم می زدید تا از پنیر رایگان کیبی،بستنی رایگان دومینو، نسکافه رایگان نستله، ماست رایگان هراز و پاستای رایگان تک ماکارون در کنار غرفه های زیبای تیرامیسوی دراژه و خودروهای J5 کرمان خودرو و محصولات ال جی و گوشی های ZTE و Huawei لذت می بردید !

غوغایی از سمپلینگ در هتل نارنجستان به پا بود ! جالب این که مردم برای دریافت این نمونه ها آن چنان ولعی هم نشان نمی دادند !

تصویری از محوطه هتل نارنجستان در نوروز ۹۴

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

پس از عبور از کلبۀ چوبی کوچک که در آن نگهبانی ایستاده است، و پرداخت ورودی نفری ۵ هزار تومان، کوپنی دریافت می کنی که در آن برای هر نفر ۲ هزار تومان اعتبار خرید از فروشگاه و رستوران ها و… موجود در مجموعه هتل نارنجستان وجود دارد، در واقع اگر در داخل این مجموعه، اقدام به خرید کنید، آن وقت ورودی شما نفری ۳ هزار تومان خواهد بود ! با نگهبان یک لبخند که بزنی و شوخی کنی، به سادگی قبول می کند که برای هر دو نفر یک بلیت تهیه کنید ! کاملاً واضح است که مجموعه هتل نارنجستان، اصراری برای دریافت ورودی و ایجاد نارضایتی در بازدیدکنندگان ندارد !

کمی جلوتر که می روی، غرفۀ کوچک دومینو را می بینی که از آن صدای خانم جوانی می آید که می گوید «سال نو با دومینو» و از مردم می خواهد که همین جمله را بلند بگویند. بیشتر که دقت کنی، معلوم می شود این غرفه در حال ارائۀ بستنی های میوه ای و شکلاتی جدید دومینو به صورت کاملاً رایگان است، و دریافت کنندگان بستنی در فضای دوستانه و شاد شعار «سال نو با دومینو» را بلند می گویند و محصول خوشمزه دومینو را تست می کنند.

نکتۀ جالب دیگر، اهمیت ندادن، اپراتور به تعداد بستنیهایی است که هر نفر می گیرد، یعنی یک نفر می توانست هر تعداد بستنی که مایل بود را دریافت کند، فقط اپراتور پس از گشودن بسته بندی بستنی، آن را به مردم تقدیم می کرد. (بخوانید: تقلیدی نو با دومینو )

غرفۀ سمپلینگ دومینو در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

روبروی دومینو، می توانی از گروه بل، نان و پنیر رایگان و بسیار خوشمزه ای را بگیری و با برند کیبی از گروه بل آشنا شوی ! لقمه های کوچک نان و پنیر و خیار کیبی، حتماً شما را به طعم این پنیر علاقه مند خواهد کرد.

غرفۀ سمپلینگ پنیر کیبی در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

هنوز در حال چشیدن طعم نان و پنیر رایگان و بستنی رایگان هستی که صدایی شما را دعوت به نسکافه می کند «نسکافه را مهمان نستله ایران باشید»

غرفۀ سمپلینگ نستله در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

تک ماکارون کمی جلوتر یا یکی وانت پراید زیبا، آمادۀ پذیرایی از شما با پاستای خوش مزه اش است ! در این تصویر خوشرویی و خوش صحبتی آقای بازاریاب کاملاً مشخص است.

غرفۀ سمپلینگ تک ماکارون در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

اما عصر بازاریابی در هتل نارنجستان به همین جا ختم نمی شود، کمی آن طرف تر می توانی غرفه های دراژه را که برای محصول جدیدش تیرامیسو آماده شده است و روبرویش ZTE و کمی آن طرف تر کرمان خودرو را ببینی ! به لب ساحل که میرسی، سالاد ماست و دوغ لیموناد هراز را باید تست کنی !

نظرتان چیست؟ شما هم موافقید که ما در ایران به عصر بازاریابی نزدیک شده ایم؟ به نظرتات شیوه های این چنینی چقدر در جذب سهم بازار این شرکتها موثر خواهد بود؟

بیلبورد نوین چرم با تصویر بهرام رادان در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

تیرامیسو دراژه در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

کرمان خودرو در هتل نارنجستان

عصر بازاریابی در هتل نارنجستان

نظر خود را برای ما ارسال کنید

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا