مدیریت فروش و بازاریابی

کاتالوگ و تبلیغات جالب پیکان در دهه ۵۰

پیکان از اواسط دهه ۴۰ کم کم وارد بازار ایران شد ! پر بیراه نگفته ام اگر ادعا کنم، از دهه ۵۰ این خودرو وارد فرهنگ ایران شد. پیکان در واقع طراحی شرکت تالبوت از زیرمجموعه های Rootes Group بود. پیکان ۱۶۰۰ ، پیکان جوانان ، پیکان پژویی از جمله مدلهای اصلی پیکان در بازار ایران بودند. تولید پیکان تا سال ۱۳۸۴ یعنی به مدت ۳۸ سال در ایران خودرو ادامه داشت و بیش از ۲ میلیون دستگاه از این خودرو در ایران تولید شد. سالهای اوایل انقلاب، سالهای جنگ و حتی پس از آن، این خودرو در بازار ایران یکه تازی می کرد و خیابانها و جاده های کشور بیش از هر خودرویی پیکان را در خود می دید. در ادامه می توانید تصاویری جالب ازکاتالوگ پیکان و تبلیغات پیکان را مشاهده نمایید.

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید؛ پیشنهاد می کنم حتماً اینجا را ببینید. این صفحه مربوط به گروه روتس است که تولید کننده پیکان (با نام هیلمن هانتر) است. هر چند این شرکت در همان سالهای دهه ۱۹۶۰ توسط دایملر کرایسلر خریداری شد ولی می توانید سایتش را مشاهده کنید. این صفحه ای که لینکش را در بالا مشاهده کردید، می توانید مشاهده نمایید که این شرکت با تعجب از تولید پیکان در سال ۲۰۰۴ صحبت کرده است !

تصاویری از تبلیغات پیکان

تبلیغات پیکان

تبلیغات پیکان

تبلیغات پیکان با بلیط اعانه ملی

تبلیغات پیکان

تبلیغ پیکان

تبلیغ پیکان

تصاویری از کاتالوگ پیکان

کاتالوگ پیکان

کاتالوگ پیکان

کاتالوگ پیکان

کاتالوگ پیکان

به نظر شما، ایران خودرو از دهه ۴۰ تا امروز چه فرقی کرده ؟

 

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا