شرکتهای ایرانی

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار چگونه است؟

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار می تواند محصولات و خدمات شما را به طیف بیشتری از افراد نشان دهد. همچنین این کار باعث می شود تا مخاطبان تان به خرید از کسب و کار شما ترغیب شوند. شما می توانید از روش های مختلفی که در تبلیغات برای شروع کسب و کار وجود دارد، برای رشد حرفه خود اقدام کنید. این روش ها به شما کمک می کنند تا از آثار آن در افزایش نفوذ، ایجاد آگاهی، هدایت فروش، حفظ سهم بازار و ایجاد هویت و برند بهره ببرید.

تبلیغات کسب و کارها

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار در این دوره بیش از هر زمان دیگری دیده می شود. تبلیغات یک خط ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی و جدید شما است که از طریق معرفی محصول یا خدمات ایجاد می شود. هدف از تبلیغات و تاثیرات آن شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات برای شروع کسب و کار می تواند با هدف آگاه کردن مشتریان از محصول یا خدمات شما انجام شود.
  • مشتریان را متقاعد می‌کند که محصول یا خدمات شرکت شما برای نیازهای آنها مناسب است.
  • برای محصول یا خدمات خود در مخاطب انگیزه و اشتیاق ایجاد می‌کند.
  • برند شرکت را تقویت می‌کند.
  • محصولات یا خدمات جدید را معرفی می‌کند.
  • کاری می‌کند که مشتریان قدم بعدی را بردارند. گام بعدی می تواند شامل درخواست اطلاعات بیشتر، درخواست نمونه، ثبت سفارش و غیره باشد.
  • مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب می‌کند.

امروزه برای بهره وری مطلوب از تاثیر تبلیغات بر کسب و کار، لازم است اهداف تبلیغاتی شما در طرح کسب و کارتان مشخص شود. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید درصد معینی از رشد فروش را به دست آورید، درخواست های بیشتری برای فروش ایجاد کنید یا ترافیک کاربران را داخل فروشگاه افزایش دهید. برای دستیابی به این اهداف می توانید از روش های تبلیغاتی گوناگونی استفاده کنید از جمله:

  • تبلیغات وب سایت محلی: بسیاری از سایت هایی که تحت عنوان شهرداری و یا اتاق بازرگانی در کشور و استان شما فعالیت می کنند، معمولا بخشی برای معرفی کسب و کارهای محلی مرتبط دارند. شما می توانید حرفه خود را در این قسمت ثبت نمایید.
  • بهبود وب سایت: شما می توانید بودجه ای که برای تبلیغات درنظر گرفته اید را صرف بهینه سازی ترافیک جستجوی گوگل نمایید. این کار می تواند از طریق بهبود سئو سایت و یا تبلیغات در گوگل انجام شود که در ادامه به آن می پردازیم.
  • ایمیل: یکی از کم هزینه ترین راه های تبلیغات برای شروع کسب و کار، استفاده از ایمیل و شماره تماس مشتریان است. شما می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، اقدام به ارتباط با مشتریان نموده و در آن با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

تبلیغات برای شروع کسب و کار

تاثیر تبلیغات کسب و کار چگونه است؟

با توضیحات اجمالی که در زمینه تبلیغات برای کسب و کارها بیان شد، حال می توان به جنبه های مختلف تاثیر تبلیغات بر کسب و کارها پرداخت. برخی از نتایج تبلیغات که می تواند به وضوح دیده شود، عبارتند از:

  • آگاهی: هدف اصلی تبلیغات برای شروع کسب و کار، ایجاد آگاهی در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت است. تبلیغات مشتریان را از پیشنهادات جدید آگاه می کند، محصولات موجود را به آنها یادآوری کرده و آنها را با خدمات جدید آشنا می سازد.
  • افزایش فروش: بدون شک تاثیر تبلیغات اینترنتی بر فروش کالا یکی از نتایج بسیار جذاب مارکتینگ در بیزینس های مختلف است. تبلیغات باعث رشد فروش در کسب و کار می شود. زیرا در صورتی که به درستی انجام شود، منجر به ایجاد علاقه در بین مصرف کنندگان خواهد شد. هنگامی که مصرف کنندگان از خدماتی که شرکت شما ارائه می کند و یا محصولات آن آگاه شوند، می توانند در هر زمانی که به آن نیاز خواهند داشت، آن را از شما تهیه نمایند.
  • رشد هویت و برند تجاری: مورد دیگر از تاثیر تبلیغات بر کسب و کار، رشد هویت برند تجاری شما است. روش های مختلف تبلیغاتی می توانند به ایجاد و رشد هویت برند در بین مصرف کنندگان بازار کمک کنند. کسب و کارها می توانند با تمرکز بر برندسازی، جایگاه خود در بازار را محکم کنند. چرا که این کار می تواند با تاثیرات روانی که بر مخاطب می گذارد، نام آنها را ماندگار کرده و محصول و خدمات شان را یادآوری کنند.

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر فروش کالا

نحوه تبلیغ کسب و کارها چگونه است؟

یکی از نابغه ترین کارآفرینان کشور معتقد است یکی از عوامل مهم در بیشتر شدن تاثیر تبلیغات بر کسب و کار، نوع و شیوه ی انجام آن است. این کار باعث می شود تا تبلیغ کسب و کار خانگی یا حتی مشاغل بزرگتر نیز بتوانند از این روش بیشترین بهره را ببرند. برخی از این متدها به شرح زیر هستند:

  • تبلیغات از طریق آژانس های دیجیتال مارکتینگ: یکی از بهترین راهکارها برای تبلیغات آنلاین، استفاده از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ است. به طور معمول روش های مختلفی برای تبلیغات از این طریق وجود دارد که شامل تبلیغات بنری، کلیکی، همسان، موضوعی، کلید واژه‌ای، ری تارگتینگ و غیره می شوند.
  • پوش نوتیفیکیشن: شما می توانید از طریق برنامه هایی که توانسته اند تعداد کاربران بالایی داشته باشند، تبلیغات انجام دهید. تاثیر تبلیغات بر کسب و کار از این طریق به واسطه نشان دادن تبلیغ به جمعیت بسیاری از کاربران، باعث می شود تا فروش و ترافیک سایت افزایش یابد.
  • روش های سنتی: برخی از متدهای سنتی نیز وجود دارند که همچنان می توان از آنها استفاده کرد. از جمله تبلیغات از طریق بنرها در سطح شهر، پخش تراکت، آگهی های تبلیغاتی در تخته ها، روزنامه ها و غیره.

تبلیغات اینترنتی برای فروش کالا

بدون شک نمی توان تاثیر تبلیغات اینترنتی بر فروش کالا را دست کم گرفت. از این رو لازم است مدیران مهارت‌های بازاریابی را درک کنند و از تمام روش هایی که بازخورد خوبی در تاثیر تبلیغات بر کسب و کار دارد استفاده نمایند. یکی از بهترین شیوه تبلیغات در این زمینه، بازاریابی بر بستر اینترنت است. در مورد این موضوع باید گفت شما می توانید برحسب استراتژی که دارید، فروش خود را چندبرابر کنید. استراتژی اول آن است که بودجه خود را برای بهینه سازی سئو فروشگاه اینترنتی صرف کنید تا بتوانید در نتایج گوگل رتبه‌های بالاتری بگیرید. اگر مخاطبین شما کسانی هستند که به طور معمول خریدهای خود را از طریق فضای مجازی انجام می دهند، این استراتژی می‌تواند یک گزینه ایده آل باشد. روش دیگر آن است که از امکانات تبلیغات اینترنتی برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغات بنری، کلیکی و غیره را راه اندازی کنید که به افزایش ترافیک کاربران به شدت کمک خواهد کرد.

مورد دیگر آن است که شما از رسانه های اجتماعی پرطرفدار در کشور خود استفاده کنید. بدون شک اینستاگرام مهم ترین پلتفرمی است که تاثیر تبلیغات بر کسب و کار در آن بازخورد بسیار عالی دارد. شما می توانید در پیج های اینستاگرامی مرتبط و یا محلی، اقدام به تبلیغات نمایید.

نحوه تبلیغ کسب و کار

نحوه تبلیغات کسب و کار در گوگل

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار در آژانس های دیجیتال مارکتینگ بزرگ، شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید بازخورد زیادی را از مخاطبان خود دریافت کنید. گوگل به عنوان غول فناوری در جهان و یکی از برترین شرکت ها در تبلیغات کسب و کارها شناخته می شود. این شرکت با ابزارهایی که دارد، قادر است کسب و کار شما را به میلیون ها نفر نمایش دهد. تاثیر تبلیغات بر کسب و کار از این طریق، تا حد زیادی وابسته به روشی است که انتخاب می کنید. چرا که شیوه های تبلیغاتی در این پلتفرم بسیار متنوع است. برخی از مهم ترین روش های تبلیغاتی در گوگل عبارتند از:

  • تبلیغات در نتایج جستجو: موتور جستجوی قدرتمند گوگل به شما این امکان را می دهد تا بر روی کلمات کلیدی هدفی که دارید، در نتایج بالاتری قرار بگیرید. در این روش، شما می توانید با تعیین کلمه کلیدی هدف و لینکی که برای گوگل ارائه می کنید، جزو رتبه های ۱ تا ۳ نتایج گوگل قرار بگیرید. توجه داشته باشید که در این شیوه تبلیغاتی، لینک وب سایت شما با عبارت Ad نمایش داده می شود.
  • کمپین نمایش: روش دیگر آن است که گوگل می تواند بنرها و تصاویر تبلیغاتی کسب و کار شما را در وب سایت های شخص ثالث نمایش دهد. شما می توانید از این طریق ترافیک بیشتری دریافت کنید.
  • تبلیغات در یوتیوب: یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است که زیر مجموعه گوگل می باشد. شما می توانید از طریق ویدیوهای تبلیغاتی خود، کسب و کار و محصولات تان را در آن نمایش دهید.
  • تبلیغات در ایمیل ها: از آنجایی که جیمیل به عنوان اولین و قدرتمندترین پلتفرم ایمیل در جهان شناخته می شود، کاربران بسیاری دارد. گوگل می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تبلیغات خود را در باکس ایمیل های دریافت مخاطبان قرار دهید.
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها: شما می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن هایی که با گوگل همکاری می کنند، نمایش دهید.

منبع: ایسنا

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا