ACSI سازمانی که وظیفهاش سنجش رضایت مشتری است
ACSI مخفف American Customer Satisfaction Index است یعنی شاخص رضایت مشتری آمریکا در واقع ACSI موسسه ای است که تنها وظیفه اش سنجش میزان رضایت مشتری در بین مصرف کنندگان آمریکایی است. به گزارش سرویس خبر پایگاه اطلاع رسانی صنعت این موسسه شاخص رضایت مشتریان را در ابعاد ملی، هر بخش و هر صنعت بررسی می نماید و طبق برنامه زمان بندی سالیانه اش آن را منتشر می نماید. بررسی این شاخص می تواند روند تغییرات رضایت مشتری را در هر صنعت نشان می دهد.
با این اوصاف باید شاخص رضایت مشتری را در رده شاخصهای کلان اقتصادی نظیر تولید ناخالض ملی، تورم، رشد اقتصادی و … بدانیم، شاخصی که می تواند بیانگر یکی از واقعیتهای فضای اقتصادی جامعه باشد. اگر مایل هستید، از شاخص رضایت مشتریان مصرف کنندگان آمریکایی به تفکیک هر صنعت و بخش اقتصادی مطلع شوید و آن را با سالهای گذشته مطالعه کنید می توانید به سایت http://www.theacsi.org/ بروید.