اقتصاد جهانی

۵ کسب و کار برتر خانوادگی آلمان را بشناسید

فروش ۵۰ کمپانی آلمانی که هنوز در تملک خانواده‌ها قرار دارند از ۹۵۶ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۲۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است. این کسب و کارها با وجود اینکه هنوز در تملک خانواده ها هستند اما توانسته اند به شدت موفق ظاهر شوند.

کسب و کار برتر خانوادگی آلمان

به گزارش دویچه وله، با کسب و کار های خانوادگی برتر آلمان آشنا شوید:

۱ – فولکس واگن:

شرکت‌های خانوادگی به شرکت‌هایی در آلمان گفته می‌شوند که به طور کامل در تملک یک خانواده قرار داشته باشند، یا بعنوان شرکت سهامی حداقل یک چهارم سهام‌شان‌ در اختیار خانواده موسس باشد، یا ۵ درصد حق رای در هیئت مدیره آنها در اختیار یک خانواده باشد. و بر همین اساس فولکس واگن، شرکت خانواده‌های پورشه و پی‌یژ محسوب می‌شود که با ۶۱۰هزار کارمند ۲۱۳ میلیارد یورو فروش داشته است.

۲ – ب ام و :

با فاصله نسبتاً زیادی بعد از فولکس واگن، شرکت خودروساز معروف آلمانی یعنی «ب ام و» قرار دارد. اشتفان کوانت و سوزانه کلاتن که خواهر و برادر هستند ۴۷ و ۷ دهم درصد سهام این شرکت خودروسازی را در تصاحب خود دارند. این کمپانی مونیخی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۲ میلیارد یورو فروش داشته است.

۳ – لیدل:

ایالتی کوچکی به نام “نکارس‌اُولم” واقع در ایالت بادن ووتنبرگ که در آن کارخانه آئودی و خط تولید پورشه نیز در آنجا قرار دارد، مرکز گروه تجاری “شوارتز” است که مالک فروشگاه‌های زنجیر‌ای مواد غذایی “لیدل و کاوف‌لند” می باشد. فروش کمپانی های متعلق به این خانواده با افزایش ۵ میلیارد یورویی در سال ۲۰۱۵ به ۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو رسید. سال ۲۰۱۸ «لیدل» در آمریکا نیز شعبه خواهد داشت.

۴ – بوش:

کمپانی بوش در سال ۲۰۱۵ چند شرکت کوچکتر را خرید و با این کار ۴۴ درصد بر فروش آن افزوده شد. این شرکت توانست فروش خود را در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۷۰ میلیارد یورو برساند.

۵ – مترو :

کارل اشمیت در سال ۱۹۲۳ یک عمده‌فروشی را در شهر دویسبورگ راه اندازی کرد. پسران وی، ارنست و ویلهلم در سال ۱۹۶۴ آن را به ارث بردند و از آن غول تجاری “مترو” با شرکت‌های تابعه “مدیا مارکت، رئال و کاوف‌هوف” متولد شد که ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد و مرکز آن واقع در دوسلدورف است.

۵ کسب و کار برتر خانوادگی آلمان را بشناسید

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا