اقتصاد جهانی

ژاپن، رکورددار قدیمی ترین شرکت های جهان

زمانی می توانید به تجارتی طولانی مدت برسید که توانسته باشید اعتماد بازار هدف خود را حفظ کنید، ژاپن از جمله کشورهایی است که دارای بیشتر شرکت های قدیمی است که سال ها به فعالیت خود ادامه داده اند و با استفاده از راهکارهای مناسب مدیریتی به کسب و کار خود اعتبار بخشیده اند.

در چند قرن اخیر کمپانی هایی بوده‌اند که این رویا را به حقیقت تبدیل کرده اند و سال‌های طولانی به فعالیت خود ادامه داده اند. هرچند که بحران اقتصادی در این چند سال اخیر تعداد زیادی از کشورها را درگیر کرده، اما به نظر می‌رسد راهکارهای مدیریتی نقش بسیار مهمی را ماندگاری این شرکت‌ها داشته‌اند. در گزارشات اخیر صورت گرفته، تعدادی از قدیمی‌ترین کمپانی هایی که هنوز به فعالیت مشغول می باشند، معرفی شده‌اند. در میان این شرکت‌ها، نام کشورهایی مانند اتریش، ژاپن، آلمان، ایرلند و ایتالیا مشاهده می‌شود. هر  چند که ژاپن رکورددار این شرکت هاست و این کشور دارای بیشترین کمپانی های قدیمی است که هنوز به فعالیت خود ادامه داده اند.

ژاپن، رکورددار قدیمی ترین شرکت های جهان

به گزارش تعادل،  قدیمی‌ترین شرکت ثبت ‌شده در دنیا که به‌ طور مداوم فعالیت داشته، کمپانی ساخت و ساز ژاپنی، با نام «کونگوگومی» است. این کمپانی در سال ۵۷۸ میلادی راه اندازی شده و تا به امروز بالغ بر ۱۴۰۰ سال است که به‌ طور مستمر در حال فعالیت است. این شرکت ساخت‌ و ساز توسط یک‌ مهاجر کره‌ ای به درخواست شاهزاده شوکوتو تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت کونگوگومی در شهر اوساکا قرار دارد. این کمپانی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه شد و در سال ۲۰۰۶ به طور موقت تعطیل شد. بعد از خریداری دارایی‌های کونگوگومی توسط شرکت تاکاماتسو، در حال حاضر به‌عنوان شرکت تابعه تاکاماتسو فعالیت دارد.

همان‌طور که در ابتدای گزارش‌ ارائه شده، در بین ۱۰شرکت قدیمی در جهان، تقریبا قدیمی‌ترین شرکت‌ها در کشور ژاپن قرار دارند. گویا مهارت مدیریتی ژاپنی‌ها و پایبندی به سنت‌ در این کشور، سبب شده تا میراث‌ داران خوبی برای اجدادشان باشند. به نظر می‌رسد در این کشور تلاش زیادی به منظور حفظ ارزش‌های گذشته می گردد. هر چند که تعدادی از کارشناسان بر این باورند که این شرکت‌های به‌جا مانده از دهه‌ها و قرن‌های گذشته، پویایی چندانی ندارند. با این حال، حفظ این کسب و کارها در ژاپن در حال حاضر به یک سنت تبدیل شده تا لیست قدیمی‌ترین شرکت‌های پابرجا مانده در بین کشورهای مختلف، به سمت ژاپن متمایل گردد و این کشور رکورددار قدیمی‌ ترین شرکت‌هایی گردد که هنوز هم فعالیت‌ شان را ادامه می‌دهند.

ژاپن، رکورددار قدیمی ترین شرکت های جهان

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا