مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ: کوکاکولا کریسمس ۲۰۰۸

وقتی اگیلوی برای کوکاکولا تبلیغ بسازد

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تیزر تلویزیونی شرکت کوکاکولا ( تولید کننده انواع نوشابه غیر الکلی ) در کریسمس سال ۲۰۰۸

کوکاکولا

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید.

کوکاکولا یک برند کاملاً شناخته شده در سراسر دنیا است و نام کوکاکولا برای بسیاری از مردم دنیا برابر با نوشابه است. بنابراین کوکاکولا نیازی ندارد که در تبلیغاتش چندین و چند بار نامش را تکرار کند؛ یا در تیزر تبلیغاتی اش بارها لوگویش را نمایش دهد. همچنین بیان ویژگیهای محصول یا تبلیغ طعم خوب و دلنشینش نمی تواند یک هدف تبلیغاتی مناسب برای کوکاکولای شناخته شده باشد.

هدف تبلیغاتی مناسب برای کوکاکولا، تنها یادآوری به مشتریان است، مشتریانی که احتمالاً قبلاً بارها کوکاکولا را امتحان کرده اند و آن را می شناسند،این تبلیغ برایشان یک یادآوری است که کوکاکولا یک گزینه ی مناسب برای نوشیدنی می تواند باشد.

این تبلیغ با نشان دادن یک روستای کوچک، حس مثبت و آرامش را به بیننده انتقال می دهد. همه ی افراد به یکدیگر کمک می کنند، و این یاری رساندن همچون یک دومینو زنجیروار به دیگران انتقال می یابد. همچنین استفاده از نماد «ریش سفید بلند» که در فرهنگ اروپا و آمریکا یادآور کریسمس و پاپا نوئل است، این تیزر را با زمان پخش آن که در کریسمس سال ۲۰۰۸ بوده است گره می زند.

در پایان، پس از دریافت این احساس لذت بخش و شادی بخش، در تصویری بسیار کوتاه، آن هم نه به صورت برجسته، بطری نوشابه کوکاکولا را بر سر میز غذای شب کریسمس می بینیم و در پایان شعار Live on the coke side of life نمایش داده می شود، شعاری که مفهوم « زیستن در نیمه ی مثبت زندگی » را توصیه می کند و این تبلیغ را با حسی سرشار از آرامش و شادی در کنار نام کوکاکولا به پایان می برد.

شما می توانید این تیزر تبلیغاتی Coca Cola را مشاهده فرمایید.

کوکاکولا

آژانس تبلیغاتی: Oglivy, Argentina

کارگردان هنری: Rodrigo Isaia

مدیر تولید: Marcelo Ramos

آژانس تولی کننده: Andres Salmoyraghi

موسیقی: Music Box

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا