برنامه ریزی بازاریابی
برنامه ریزی بازاریابی برای هر اقدام بازرگانی و تجاری و کسب و کاری لازم است.
یک برنامۀ بازاریابی که به گونه ای مناسب تدوین شده باشد، می تواند از تلاشهای متمرکز بازده چشمگیری حاصل کند. یک برنامۀ بازاریابی:
- به عنوان نقشه راه عمل می کند.
- به کنترل مدیریت و اجرای استراتزی کمک می کند.
- شرکت کنندگان جدید را از نقشهایشان در اجرای برنامه و دستیابی به اهداف مطلع می سازد.
- در اکتساب منابع برای اجرا یاری می رساند.
- تفکر و استفادۀ بهتر از منابع محدود را می انگیزاند.
- در سازماندهی و واگذاری مسئولیتها، وظایف و زمانبندی کمک می کند.
- در آگاهی شما از مشکلات، فرصتها و تهدیدهای آتی یاری می رساند.
مهمترین بخشهای یک برنامه بازاریابی :
خلاصه مدیریتی
تحلیل وضعیت
استراتژی بازاریابی
تاکتیکهای بازاریابی
اجرا و کنترل
سایر موارد می تواند بر اساس نیاز هر پروژه مورد بررسی قرار گیرد.
مشارکت کنندگان در این صفحه:
توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشتهای مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.