برنامه ریزی بازاریابی

برنامه ریزی بازاریابی برای هر اقدام بازرگانی و تجاری و کسب و کاری لازم است.

 

یک برنامۀ بازاریابی که به گونه ای مناسب تدوین شده باشد، می تواند از تلاشهای متمرکز بازده چشمگیری حاصل کند. یک برنامۀ بازاریابی:

  • به عنوان نقشه راه عمل می کند.
  • به کنترل مدیریت و اجرای استراتزی کمک می کند.
  • شرکت کنندگان جدید را از نقشهایشان در اجرای برنامه و دستیابی به اهداف مطلع می سازد.
  • در اکتساب منابع برای اجرا یاری می رساند.
  • تفکر و استفادۀ بهتر از منابع محدود را می انگیزاند.
  • در سازماندهی و واگذاری مسئولیتها، وظایف و زمانبندی کمک می کند.
  • در آگاهی شما از مشکلات، فرصتها و تهدیدهای آتی یاری می رساند.

مهمترین بخشهای یک برنامه بازاریابی :

خلاصه مدیریتی

تحلیل وضعیت

استراتژی بازاریابی

تاکتیکهای بازاریابی

اجرا و کنترل

سایر موارد می تواند بر اساس نیاز هر پروژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

مشارکت کنندگان در این صفحه:

سید حمیدرضا عظیمی آقای سید حمیدرضا عظیمی

توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشت‌های مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا