یادداشت‌های مدیریتی

قدرتمندترین زنان در کسب و کار از نگاه فورچون

مجله ی فورچون یک نشریه ی جهانی است که به طور تخصصی به موضوعات کسب و کار می پردازد و توسط Time منتشر می گردد. یکی از مهمترین و معروفترین بخشهای فورچون لیستهایی است که از ثروتمندترین افراد، افراد قدرتمندترین ها در کسب و کار، بهترین شرکتهای دنیا و … منتشر می کند و در این بین شاید Forutune 500 از بقیه شناخته شده تر باشد.

قویترین زنان در کسب و کار هم یکی از لیست های جالب است که فورچون منتشر کرده است. این لیست دارای بخشهای مختلفی می باشد، مثل جوانترین ها، آنها که بیشترین رشد را داشته اند و همچنین دارای دو نسخه ی جهانی و آمریکا است که در یکی زنان در کسب و کار آمریکا و دیگری سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده است.

قدرتمندترین زنان

{module [177]}

در جدول زیر می توانید این لیست را مشاهده فرمایید، همچنین می توانید محل کار این زنان قدرتمند را هم ببینید ! برای برخی از آنها، میزان درآمد هم ذکر شده است.

شایان ذکر است، که قدرتمندترین منظور ثروتمندترین نیست و به همین دلیل ممکن است درامد افراد قدرتمندتر در سال 2009 کمتر از شخصی دیگر باشد.

رتبه

نام

شرکت

عنوان شغلی

درآمد در سال 2009

(میلیون دلار)

سن

1

Indra Nooyi

پپسی PepsiCo

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره

14.2

54

2

Irene Rosenfeld

Kraft Foods

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

22.1

57

3

Patricia Woertz

Archer Daniels Midland

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

11

57

4

Angela Braly

Wellpoint

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

13.1

50

5

Andrea Jung

Avon Products

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

52

6

Oprah Winfrey

Harpo and OWN

رئیس هیئت مدیره

56

7

Ellen Kullman

DuPont

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

8.3

54

8

Ginni Rometty

IBM

مدیر بازاریابی و استراتژی

53

9

Ursula Burns

Xerox

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره

9.9

52

10

Carol Bartz

Yahoo

مدیرعامل

62

در ادامه ی این لیست زنانی از شرکتهای Facebook، Apple،Google، Johnson & Johnson، Procter & Gamble و بسیاری از شرکتها و برندهای معروف دنیا دیده می شود.

منبع: FORTUNE

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا