شرکتهای ایرانی

معرفی انواع المنت حرارتی صنعتی پرمصرف

معرفی انواع المنت حرارتی صنعتی پرمصرف

انواع المنت حرارتی صنعتی پرمصرف در بازار ایران

در معرفی انواع المنت حرارتی به سراغ محصولاتی خواهیم رفت که در تکنو المنت نور در دسته‌بندی محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، این کارگاه المنت سازی انواع المنت‌های حرارتی با و کیفیت فنی عالی و قیمت مناسب تولید میکند.

معرفی انواع المنت حرارتی محبوب و پرفروش در تکنو المنت نور

هیترهای حرارتی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد که در ادامه قصد داریم پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین آن‌ها را در تکنو المنت نور به شما معرفی کنیم.

المنت میله ای

این نوع المنت برای انواع مخازن تولید حرارت و همین‌طور آب‌گرم‌کن‌ها و یا سیستم‌های مشابه مورداستفاده قرار می‌گیرد. همین‌طور در مدل‌های ۳۰۰ الی ۴۰۰۰ وات در بازار موجود است. المنت میله ای معمولاً از موادی ساخته می‌شود که قدرت عایق حرارتی بالایی دارند.

المنت میله‌ای از موادی مانند فایبرگلاس، سیلیکا، سرامیک یا فلزاتی با قابلیت مقاومت در برابر حرارت بالا تهیه می‌شود و معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی است. این ویژگی به آن کمک می‌کند که در شرایط حرارتی بالا و محیط‌هایی که با عوامل خورنده و فرسایشی روبرو هستند، عملکرد خوبی داشته باشد.

انواع المنت میله ای حرارتی

امکان خرید انواع المنت میله ای حرارتی زیر در تکنوالمنت نور وجورد دارد:

  • المنت استخری: در استخرها برای گرم‌کردن آب استخر استفاده می‌شود. جنس و ساختار این المنت از سیم پیچ‌های نیکروم و با روکش مس، آلومینیوم و یا استیل است.
  • المنت حرارتی آبگرمکن: سیم‌هایی از جنس نیکروم و یا آلیاژ تیتانیوم و روکشی از فولاد ضد زنگ دارد از این بابت طول عمر و دوام بالایی را ایجاد کرده است. با جریان الکتریکی سه فاز و تک‌فاز گرما را تولید می‌کند.
  • المنت‌های فین‌دار پره‌ای: نسبت به سایر المنت‌های میله‌ای بسیار ایمن است.

المنت فشنگی

المنت فشنگی یا کارتریج که برای گرم‌کردن قطعات فلزی که دارای حفره هستند استفاده می‌شود. این المنت‌ها چگالی بالایی دارند و می‌توانید آن‌ها را در هر ابعاد و اندازه‌ای که مد نظرتان است از تکنوالمنت سفارش دهید.

المنت های فشنگی صنعتی

علاوه‌برآن، تحت عنوان یک گرمکن صنعتی نیز شناخته می‌شود که به شکل لوله یا فشنگ اسلحه بوده و در روزنه‌های سوراخ‌کاری شده در انواع متریال‌های مقاوم در مقابل حرارت قرار گرفته می‌شود.  انواع المنت فشنگی موجود در المنت تکنو به‌صورت زیر است:

  • المنت فشنگی سرامیکی
  • المنت فشنگی سیار دسته دار
  • المنت کارتریجی فشنگی

 قیمت انواع المنت‌های فشنگی به قطر، طول و عرض و نوع متریال مورداستفاده در آن بستگی دارد جهت اطلاع دقیق‌تر از قیمت المنت فشنگی می‌توانید با فروشگاه تکنوالمنت تماس بگیرید.

المنت فلنج دار حرارتی

در صنایع پتروشیمی و در صنایع فولادی کاربرد دارد. همچنین این المنت تحت عنوان المنت آب‌گرم‌کن برقی نیز شناخته می‌شود.

قیمت المنت فلنج دار به نوع متریال به‌کاررفته، نوع فلنج، میزان حرارت تولیدی، کیفیت ساخت، ابعاد، فروشگاه عرضه‌کننده و … بستگی دارد. شما جهت اطلاع از قیمت می‌توانید با فروشگاه تکنو المنت نور تماس بگیرید همچنین محصولات ساخت تکنوالمنت نور گارانتی نیز دارد. محصولات زیر از جمله تعدادی از محصولات موجود در تکنوالمنت نور هستند:

  • صنعتی فلنج دار
  • المنت فلنج برنجی مخزن دار
  • سوپر هیتر فلنج دار
  • و…

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی از مواد سرامیکی عایق حرارتی ساخته شده است. المنت‌های سرامیکی دارای ویژگی‌های مهمی هستند. آنها در دماهای بسیار بالا عملکرد خوبی دارند و به ارتعاشات و شوک‌های حرارتی نسبت به مواد دیگر مقاومت بیشتری دارند. همچنین در دماهای بالا مقاومت الکتریکی پایداری را نشان می‌دهند. می‌تواند گرمای ۳۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند.  در واقع با خرید انواع المنت سرامیکی، شما از توان بالای مقاومتی، عایقی و البته مشخصه‌های فنی استاندارد بهره‌مند خواهید شد.

از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین کاربردهای المنت سرامیکی موارد زیر هستند:

  • تزریق پلاستیک و لاستیک در صنعت ماشین سازی
  • سیستم‌ها و ماشین‌آلات بسته‌بندی
  • انواع تجهیزات آزمایشگاهی
  • ماشین‌آلات صنایع کفاشی
  • ماشین‌آلات فرایند مواد غذایی

شما می‌توانید انواع المنت‌های سرامیکی را با هر سایز، وات و مشخصه‌ای از تکنوالمنت نور سفارش دهید.

المنت حلقه‌ای

المنت حلقه‌ای یک نوع از المنت‌های حرارتی است که به شکل یک حلقه یا دایره طراحی می‌شود. این المنت‌ها از مواد مقاومتی مانند نیکل کروم (نیکروم) یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. طراحی حلقه‌ای آنها به این صورت است که جریان الکتریکی از طریق حلقه عبور می‌کند و باعث تولید گرما می‌شود. ضخامت ورق المنت حلقه‌ای معمولا بین ۲ تا ۵ میلی‌متر متغیر بوده و قابل سفارش است.

المنت حلقه‌ای به طور گسترده در بسیاری از بخش‌های صنعتی و کاربردهای مختلف مانند سیستم‌های گرمایشی، دستگاه‌های خنک‌کننده، صنایع الکترونیکی و غیره استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، آنها می‌توانند در اجاق‌های الکتریکی، آب گرمکن‌ها، خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های گرمایشی مورداستفاده قرار گیرند. این المنت‌ها به علت طراحی حلقه‌ای خود، دارای توانایی توزیع یکنواخت گرما هستند و می‌توانند در تنظیم و کنترل دما به‌صورت دقیق مورداستفاده قرار گیرند.

انواع المنت حلقه‌ای به صورت زیر است:

  • المنت حلقه‌ای ساده
  • المنت حلقه‌ای پیچ دار
  • المنت حلقه‌ای قاب دار
  • المنت حلقه‌ای سیم دار
  • المنت حلقه‌ای فیش دار
  • المنت حلقه‌ای تخت

نحوه تشخیص کیفیت المنت‌های صنعتی

در هنگام خرید المنت‌های حرارتی، می‌توانید به عوامل زیر توجه کنید تا کیفیت آنها را تشخیص دهید:

  • برند معتبر: انتخاب برندهای معتبر و معروف در صنعت المنت‌های حرارتی، می‌تواند تضمینی برای کیفیت باشد. تحقیق کنید و اطلاعات لازم را درباره برندها و تجربه‌های مشتریان دیگر جمع‌آوری کنید. حتماً در هنگام خرید و سفارش عمده انواع المنت، اطمینان حاصل کنید که مرکز مذکور، با نمونه کارهایی، می‌تواند رضایت شما را برآورده نماید.
  • استفاده از مواد باکیفیت: مواد استفاده شده در ساخت المنت حرارتی بسیار مهم است. مطمئن شوید که المنت از مواد باکیفیت و مقاومت مناسب تهیه شده است، مانند آلیاژهای نیکل و کروم برای المنت‌های فلزی.
  • عمر مفید: تحقیق کنید و اطلاعاتی درباره عمر مفید المنت و پایداری آن در طول زمان جمع‌آوری کنید. انتخاب المنتی با عمر مفید بالا و استحکام مناسب می‌تواند از لحاظ کیفیت تضمینی برای شما باشد.
  • گواهی‌نامه و استانداردها: بررسی گواهی‌نامه‌ها و استانداردهایی که تولیدکننده المنت حرارتی دارد، می‌تواند نشان‌دهنده رعایت استانداردهای کیفیتی باشد. برخی از استانداردهای معتبر برای المنت‌های حرارتی شامل ISO 9001 و UL است.
  • نظرات مشتریان: مطالعه نظرات و تجربیات مشتریان دیگر درباره المنت‌های حرارتی موردنظر، می‌تواند به شما در تشخیص کیفیت کمک کند. از منابع مختلفی مانند تالارهای گفتگو، وبسایت‌های نقد و بررسی و بازخوردهای مشتریان استفاده کنید.

ناگفته‌هایی در مورد انتخاب و خرید انواع المنت حرارتی صنعتی

در خرید انواع المنت حرارتی صنعتی، توجه به نکات زیر می‌تواند مفید باشد:

۱٫هر نوع المنت کاربردهای خاص خود را دارد بنابراین نیازهای خود را قبل از خرید مشخص کنید و مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید.

  1. مقاومت و دمای کاری: بررسی مقاومت المنت در برابر دما و تحمل آن به دماهای بالا از اهمیت ویژه برخوردار است. مطمئن شوید که المنت انتخابی با دماهای مورد انتظار و نیازهای شما سازگاری دارد.
  2. طول و ابعاد: توجه به طول و ابعاد المنت حرارتی در خرید بسیار مهم است. ابعاد المنت باید با فضای مورداستفاده و نیازهای شما سازگار باشد.
  3. جنس و کیفیت ساخت: اطمینان حاصل کنید که المنت از جنس مواد باکیفیت و مقاوم تهیه شده است. المنت‌های باکیفیت بالا عمر مفید بیشتری دارند و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.
  4. توان و ولتاژ: توان و ولتاژ مصرفی المنت حرارتی را با نیازهای خود و قدرت سیستم خود هماهنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که توان و ولتاژ المنت با منابع برق موجود و مشخصات فنی سیستم شما سازگار است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا