تانوما و تبلیغ گسترده و سوال برانگیز شرکت مخابرات ایران
شرکت مخابرات ایران، که در سالهای گذشته با چند تغییر و تحول مدیریتی روبرو بوده است (عرضه در بازار بورس اوراق بهادار تهران و همچنین یکپارچه شدن تمام شرکت های استانی تحت نام شرمت مخابرات ایران) به درستی به این مهم واقف شده است که درآمد و ارزش اصلی بر روی ارائه خدمات دیتا خواهد بود نه «خدمات تماس تلفن ثابت» ! از این روی، از چند سال گذشته بر روی خدمات اینترنت پرسرعت خود به شیوه های مختلف و عموماً با تاکید بر «مزیت قیمت» فعالیت نموده است. در همین راستا، این روزها شاهد تبلیغات نسبتاً گسترده ای با عنوان «تانوما : زندگی با سرعت نور» در انواع رسانه ها هستیم. در ادامه تصاویری از کمپین تانوما شرکت مخابرات ایران و همچنین موضوع این تبلیغ را آورده ایم.
تانوما : زندگی با سرعت نور
تبلیغ تانوما علاوه بر بیلبورهای شهر، در تلویزیون و رادیو هم بسیار دیده می شود، اما به نظر می رسد در کمپین تبلیغاتی تانوما، رسانۀ اینترنت جایگاهی نداشته است (یا کمرنگ بوده) که این موضوع خود جای تامل دارد. در مجموع به نظر می رسد، بر خلاف شرکتهای FCP نظیر شاتل و پارس آنلاین که همگی رسانه های آنلاین متعددی را در اختیار دارند و علاوه بر رسانه های خودشان همواره در کمپین های تبلیغاتی از اینترنت استفاده زیادی می کنند، شرکت مخابرات ایران به کانالهای سنتی قدیمیِ خودش اتکا می کند.
به نظر می رسد، تانوما سرویسی مرتبط با زیرساختهای فیبر نوری شرکت مخابرات ایران باشد و احتمالاً قصد دارد با استفاده از «تار نوری» یا همان «فیبر نوری» خدمات با کیفیت و سطحس متفاوت را به مخاطبان عرضه کند.
این تبلیغ را از این جهت سوال برانگیز نامیدیم که تلاش می کند، ذهن مخاطب را با چالش و سوال مواجه کند.
طرح تبلیغاتی تانوما در بیلبورهای شهری
همچنین ویدیوی زیر معرفی سرویس تانوما مخابرات در رسانه های تصویری است :
باید منتظر بمانیم، تا نتیجه این کمپین تبلیغاتی شرکت مخابرات ایران را ارزیابی کنیم، و این که آیا می تواند سهم بازار را از رقبای اصلی مثل ایرانسل، شاتل، آسیاتک و پارس آنلاین بگیرد یا نه !