استفاده از بن لادن در آگهی های تجاری
اسامه بن لادن، پس از اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و ناتوانی آمریکا در پیدا کردن او، تبدیل به نمادی برای نایابی، دوری، وحشت، شیطان و … در فرهنگ آمریکایی ها گردید. از این رو بسیاری از سناریو پردازان و ایده پردازان تبلیغات در آمریکا، بارها از بن لادن در تبلیغات استفاده کردند و احتمالاً اکنون پس از کشته شدن وی نیز، از چهره ی او در تبلیغات استفاده خواهد شد. به هر شکل در اینجا ۱۳ آگهی چاپی که در آن تصویر بن لادن به کار رفته، آمده است. در هر کدام از این آگهی ها از یکی از ویژگی های اشاره شده مثل دور بودن، وحشتناک بودن، نایابی یا … به عنوان دستمایه ی تبلیغ استفاده شده است.
این آگهی مربوط به یک دارو است که برای مشکلات استخوانی و مفصلی به کار می رود، در این آگهی به حداکثر برخورد و ارتباط در یک مفصل اشاره می شود!
در این آگهی، سیگار را بهترین ابزار برای کشتن بن لادن معرفی کرده است، یعنی سیگار این قدر مهلک است که …
آگهی فعالیت پست DHL در افغانستان، که ادعا کرده ما تو را می یابیم، بعنی دی اچ ال هر بسته ای را به مقصد می رساند.
تبلیغ Paint Ball با استفاده از تصویر بن لادن !
در این آگهی، مخاطبان به را ترک سیگار دعوت کرده تا در سال ۲۰۶۶ زنده باشند و دستگیری بن لادن را ببینید !
لاک غلط گیری که …
در تبلیغ این خودرو ادعا شده است، که شما با یک باک، می توانید از دایناسورها تا بن لادن و مصر و … را سفر کنید !
لیزری که هر تاتو (خالکوبی) را پاک می کند …