منابع انسانی

چرا استخدام نیروهای تحصیل کرده به نفع سازمان است؟

وقتی که می خواهید تعدادی نیرو استخدام کنید، به تناسب فرهنگی نیروها فکر می کنید و هرچند که شخص کاندیدا نتواند نیازهای شرکت ما را به طور کامل برآورده سازد، اما معتقد هستیم که در آینده می تواند مسئولیت های بیشتری را عهده دار شود و پیشرفت نماید.

با وجود بحثهایی که پیرامون نیازِ رهبران به تحصیلات دانشگاهی صورت گرفته است، تحقیقات اخیری که توسط دانشگاه گرجستان صورت گرفته است، مشخص کرد که زمینه تحصیلاتی نیروهای غیراجرایی می تواند تفاوت بسیاری در موفقیت بلند مدت یک کسب و کار ایجاد کند.

محققان متوجه شده اند که وقتی پای اطلاعات و داده های حساس در کار به میان می آید، کارمندانی که دارای زمینه تحصیلاتی بیشتری هستند، بهتر می توانند از عهده مسائل قانونی و پیش بینی شرایط برآیند.

استخدام افراد تحصیل کرده به نفعِ شماست

جان کمبل، استاد حسابداری در دانشگاه کسب و کار UGA می گوید:« ما متوجه شدیم که شرکت هایی که از نیروهای تحصیل کرده استفاده می کنند، اطلاعات حسابداری بسیار قوی تری را نیز ارائه می دهند.» وی همچنین افزود: «نیروهای متخصص هر چند که تخصص آنها حسابداری نباشد، اما وقتی با یک مورد اشتباهی برخورد می کنند، احتمال اینکه در مورد آن به مافوق خود گزارش دهند، بسیار بیشتر است.»

استخدام نیروهای تحصیل کرده

با گسترش یافتن کسب و کارتان، نیاز دارید که خود را بالا بکشید و موقعیت جدیدتان را حفظ کنید و نیروهای غیر-اجرایی معمولاً در راس خط دفاعی شما هستند و خطاهای کسب و کار را شناسایی می کنند. همان هایی که این مقاله توصیه می کند از نیروهای تحصیل کرده استفاده شوند.

کمبل همچنین معتقد است: « در رشته علوم سیاسی مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهد افراد تحصیلکرده کمتر در سیستم های سیاسی خللی ایجاد می کنند و ما می خواهیم بررسی کنیم که آیا این افراد فساد سیاسی را نیز کاهش می دهند یا خیر. از جمله این افراد می توان به قشر خبرنگاران اشاره کرد.که در صورت وقوع اتفاقات بد، نیروهای متخصص می توانند رفتار درست تری از خود نشان دهند.»

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا