تصاحب
تصاحب یا اکتساب (به انگلیسی Acquisition) یکی از استراتژیهایی است که برای توسعه در اختیار مدیران قرار دارد. در این صفحه از دانشنامه مدیریت، معنی و مفهوم اصطلاح تصاحب در علم مدیریت و کسب و کار را بخوانید.
تصاحب ، اکتساب یا Acquisition
در این استراتژی، که از جمله استراتژیهای رشد است؛ سازمان با خرید و تصاحب شرکت دیگر، مدیریت آن را بر عهده می گیرد. این تصاحب می تواند تصاحب شرکتهای رقیب، یا تصاحب شرکتهای تامین کننده، یا تصاحب شرکت های پایین دستی و یا یک شرکت کاملاً بی ارتباط باشد. باید توجه داشت که منظور از تصاحب لزوماً خرید کامل یک شرکت نیست، بلکه به میزانی که بتوان مدیریت را بر عهده گرفت منظور است. در تصاحب، رویکردهای مختلفی وجود دارد، که به رویکردهای تصاحب و یکپارچه سازی شناخته می شوند.
مشارکت کنندگان در این صفحه:
توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشتهای مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.