شرکتهای ایرانی

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت چیست؟

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت چیست؟

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت چیست؟

دانشگاه‌های خارج از کشور در مقطع ارشد بیشتر بر تحقیق متمرکز هستند؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها درک بهتری از موضوعات فنی و فناوری‌های پیشرفته خواهند داشت. این موضوع در مورد تحصیل در رشته عمران در مقطع ارشد نیز صدق می‌کند. این رشته گرایش‌های گوناگون و طرفداران بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای کسب موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیل و کار به دنبال انتخاب بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت هستند. در این مطلب باتوجه‌به هدف متقاضیان بهترین گرایش عمران برای مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر برای ادامه تحصیل در بهترین گرایش ارشد عمران نیاز به راهنمایی دارید این مقاله برای شما نوشته شده است.

گرایش مهندسی سازه؛ شناخته‌شده‌ترین گرایش ارشد عمران

یکی از شناخته‌شده‌ترین گرایش‌های مهندسی عمران در مقطع ارشد، گرایش مهندسی سازه است. آموزش‌ها در این رشته بیشتر روی ساخت‌وساز و طراحی انواع ساختمان تمرکز دارد. البته ساخت‌وساز و طراحی در مهندسی سازه فقط محدود به ساختمان‌ها نمی‌شود. ساخت‌وساز کلیه پل‌ها، سد‌ها و سازه‌های بزرگ صنعتی توسط مهندسان عمران در این گرایش انجام می‌شود. فارغ‌التحصیلان گرایش مهندسی سازه می‌توانند در شرکت‌های پیمانکاری یا شرکت‌های طراحی و تولید به‌عنوان مشاور مشغول به کار شوند. باتوجه‌به جامع و متنوع بودن عناوین درسی در این گرایش، فارغ‌التحصیلان می‌توانند به‌عنوان استاد و مدرس نیز در مراکز آموزش عالی استخدام شوند.

در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی، کانادا بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته عمران محسوب می‌شود. تا جایی‌که بعد از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، رشته مهندسی عمران یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کاناداست؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای مهاجرت تحصیلی کانادا را انتخاب کنید. دانشگاه تورنتو کانادا واقع در مرکز شهر تورنتو، مرکزی تحقیقاتی دولتی و به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا برای تحصیل در گرایش مهندسی سازه محسوب می‌شود.

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت چیست؟

مهندسی حمل‌و‌نقل؛ پر درخواست‌ترین گرایش در مقطع ارشد عمران

در این گرایش تمرکز روی کلیه روش‌های حمل‌ونقل اعم از حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی است. کشورها همواره به‌دنبال راهی برای گسترش روابط و تسهیل حمل‌و‌نقل در حوزه‌های بین‌المللی هستند. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان این رشته را می‌توان به‌عنوان یکی از مورد‌نیازترین متخصصان در حوزه عمران به شمار آورد.

علاقه‌مندان به گرایش حمل‌ونقل در شاخه‌های مختلفی همچون مهندسی ترافیک، مهندسی فرودگاه، مهندسی زیر ساخت، مهندسی بندر و شبیه سازی ترافیک می‌توانند تحصیل کنند. بعد از تحصیل ارشد در کانادا یا کشورهای اروپایی و فارغ‌التحصیلی در این رشته، می‌توانید در سازمان‌های بزرگی همچون وزارت راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل هوایی و ریلی و دریایی مشغول به فعالیت شوید.

مهندسی محیط زیست؛ سبزترین گرایش ارشد عمران

تقریبا همه رشته‌های مهندسی از جمله عمران، گرایشی به نام محیط زیست دارند. محیط زیست (Green Architecture) سبزترین گرایش مهندسی عمران محسوب می‌شود. در این رشته مهندسان اقدام به طراحی خانه‌هایی در موقعیت‌های خاص می‌کنند. مثلا خانه‌ها و ساختمان‌هایی با استفاده از انرژی خورشیدی برای گرمایش و روشنایی و از انرژی آب و باد برای سوخت‌های زیستی طراحی می‌کنند. در نتیجه هدف فارغ‌التحصیلان در این گرایش کمک به سلامت محیط زیست است.

تمرکز گرایش محیط زیست در ارشد عمران روی کنترل آلودگی خاک، آب و هوا است. فارغ‌التحصیلان این رشته در تلاش هستند تا آلودگی‌های مختلف آسیب کمتری به محیط زیست برسانند. بعد از پایان دوره تحصیلی می‌توانید در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ همچون شرکت آب و فاضلاب مشغول به کار شوید. در حال حاضر کانادا یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که قدم‌های بزرگی در حفظ سلامت محیط زیست برداشته است. به همین دلیل تحصیل دکترا در کانادا در گرایش محیط زیست متقاضیان بسیاری دارد.

مهندسی زلزله؛ مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله

همان‌طور که از نام این گرایش مشخص است، تمرکز مهندسی زلزله بر مقاوم‌سازی ساختمان با در نظر گرفتن احتمال وقوع زلزله خواهد بود. به دانشجویان در این رشته آموزش داده می‌شود که جلوی آسیب‌های جزئی را بگیرند و مانع وقوع آسیب‌های بزرگ شوند. در نتیجه دانشجویان یاد می‌گیرند که بناها و تاسیساتی مقاوم در برابر زلزله طراحی کنند. دانشجویان علاقه‌مند به گرایش مهندسی زلزله که به‌دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، فرصت‌های تحصیلی و کاری مناسبی در کشورهای زلزله‌خیز خواهند داشت.

مدیریت منابع آب؛ توجه به مصرف بهینه انرژی

در لیست بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت، رشته مدیریت منابع آب طرفداران بسیاری دارد. در این گرایش به دانشجویان مهارت‌هایی همچون نحوه انتقال و توزیع آب و شناسایی منابع آب و بهینه کردن آن‌ها آموزش داده می‌شود. از حوزه‌های کاری تخصصی در این رشته می‌توان به ساخت انواع سد‌ها و کنترل بهینه فاضلاب اشاره کرد. با‌توجه‌به بالا رفتن جمعیت و افزایش گرمایش زمین، در آینده منابع آب کافی در دسترس نخواهد بود. در نتیجه برای حل این مشکل کشورها به مدیریت منابع آب و دانش متخصصان نیاز خواهند داشت؛ بنابراین در این سال‌ها توجه به گرایش مدیریت منابع آب افزایش یافته است.

دانشگاه دالاهو در کشور کانادا و استان نوا اسکوشیا یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در گرایش مدیریت آب رشته عمران محسوب می‌شود. در این دانشگاه ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۷۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در این گرایش مشغول به تحصیل هستند.

گرایش مهندسی سازه‌های هیدرولیکی؛ تمرکز بر نگهداری از منابع آب

در لیست بهترین گرایش عمران در خارج از کشور و یکی از گرایش‌های پرطرفدار برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید به نام مهندسی سازه‌های هیدرولیکی اشاره کرد. رشته مهندسی سازه‌های هیدرولیکی بر نگهداری از منابع آب و بهینه‌سازی آن تمرکز دارد؛ بنابراین توجه به این رشته هر سال بیشتر می‌شود. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در این گرایش در شرکت‌های فعال در زمینه ساخت و طراحی سازه‌های هیدرولیکی می‌توانند مشغول به کار شوند.

گرایش ساختمان‌های هوشمند؛ از آینده‌دارترین گرایش‌های رشته عمران

در دنیای امروز و اهمیت توجه به مسائلی همچون محیط زیست، منابع تجدید پذیر و جایگزین کردن آن‌ها با سوخت‌های فسیلی افزایش پیدا کرده است. در نتیجه طراحی و ساخت بناهای حافظ محیط زیست و ساختمان‌های سبز روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. این ساختمان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین مصرف سوخت فسیلی را داشته باشند.

به این دلیل مهندسی ساختمان‌های هوشمند را بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت می‌شناسند که فارغ‌التحصیلان این رشته فرصت‌های شغلی فراوان و مناسبی در کشورهایی همچون کانادا دارند. گرایش ساختمان‌های هوشمند با ارزش جهانی بازار ۸۰٫۶۲ میلیارد دلار یکی از آینده‌دارترین گرایش‌های مهندسی عمران و به‌عنوان بهترین گرایش ارشد عمران برای خانم ها و آقایان محسوب می‌شود.

مهندسی ژئوتکنیک؛ گرایش دشوار و با‌اهمیت در مقطع ارشد عمران

یکی از موضوعات مهمی که در گرایش مهندسی ژئوتکنیک در رشته عمران به آن توجه می‌شود، بررسی تاثیر اجزای زمین برای ساخت انواع سازه‌های بزرگ است. در‌صورتی‌که برج‌ها و بناهای بزرگ روی زمین‌های فرسوده یا پوسته‌های در حال حرکت ساخته شوند، ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزنند.

دانشجویان در این رشته اطلاعات گسترده و دقیقی درباره اجزای زمین، سنگ و خاک دریافت خواهند کرد. فارغ‌التحصیلان گرایش مهندسی ژئوتکنیک (Geotechnical engineering) روی تاثیر زلزله بر خرابی ساختمان‌‌ها و مقاوم‌سازی آن‌ها کار می‌کنند. از زیرشاخه‌های گرایش مهندسی ژئوتکنیک می‌توان به مکانیک سنگ، مهندسی سازه، مهندسی پی، مکانیک و دینامیک خاک اشاره کرد.

بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت چیست؟

ویزا موندیال، همراه مطمئن شما در کلیه مراحل ادامه تحصیل در بهترین گرایش ارشد عمران

در این مقاله به معرفی بهترین گرایش ارشد عمران برای مهاجرت پرداختیم. عمران از جمله رشته‌های پول‌ساز در دنیا محسوب می‌شود. در حال‌حاضر کشورهای مطرحی همچون کانادا فرصت‌های شغلی خالی و مناسبی برای فارغ‌التحصیلان در انواع گرایش‌های ارشد عمران دارند؛ بنابراین اگر قصد تحصیل و کار در این رشته دارید، اکثر گرایش‌های عمران آینده شغلی مناسبی برای مهاجران خواهند داشت.

قبل از انتخاب گرایش مورد‌نظر، در مورد حوزه کاری اساتید و موضوعات تحقیقاتی در حال اجرا در دانشکده مقصد تحقیق کنید. همچنین فراموش نکنید که برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا به یک رزومه تحصیلی و علمی قوی نیاز خواهید داشت. همچنین برای عقب نیفتادن از برنامه تحصیل باید در زمان مناسب نسبت به ارسال درخواست پذیرش اقدام کنید. برای کسب اطلاعات درباره زمان دقیق پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به سایت visamondial.com مراجعه کنید. همچنین اگر قصد تحصیل در رشته عمران در کانادا را دارید، از طریق تماس با شماره ۰۲۱۲۸۱۱۱۵۵۵ می‌توانید از کارشناسان ویزا موندیال مشاوره دریافت کنید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا