مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ؛ آگهی تلویزیونی فولکس واگن

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغ تلویزیونی فولکس واگن

فولکس واگن

برای مشاهده تیزرتبلیغاتی به ادامه مطلب بروید

آلمان را قدرتمندترین اقتصاد اتحادیه اروپا می دانند، آنها چهارمین اقتصاد قدرتمند دنیا از نظر GDP هستند و با نگاهی به قدرت خرید و استانداردهای زندگی متوجه می شویم، که آلمانی های از نظر قدرت خرید کشور پنجم دنیا هستند !

تا همین جا مشخص می شود که جایگاه آلمان در اقتصاد دنیا بی بدیل است و دیگر برای اثبات قدرت اقتصادی آلمان نیازی به سایر شاخصها نیست ! طبیعی است که این قدرت اقتصادی محصول صنعت پیشرفته ی این کشور است. امارها نشان می دهد که بیش از ۲۹ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان به صنعت مربوط می شود و کمتر از ۱ درصد آن به بخش کشاورزی اختصاص دارد ! بد نیست بدانید که خاک آلمان از لحاظ منابع زیرزمینی فقیر است و به جز موارد محدود، معادن طبیعی چندانی در اختیار ندارند.

صنعت خودرو در آلمان

یکی از بخشهای صنعت که در آلمان اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرده است، صنعت خودرو است و طبق آمار سال ۲۰۰۵ بیش از ۸۶۵ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند. خیلی ها آلمان را محل تولد خودرو می دانند و بسیاری از برندهای معروف دنیا از جمله بنز، بی ام و و فولکس واگن به آلمان تعلق دارد.

فولکس واگن مجموعه ای است که علاوه بر برند فولکس برندهای AUDI و Bently و Buggati و Lamborghini و SEAT و Scania را می فروشد اما پرفروشترین آنها همان فولکس است. فولکس واگن در زبان آلمانی معنی «People’s Car» می دهد یعنی خودروی مردم ! و شعار اصلی آنها از سالها پیش Das Auto بوده است که در آلمان یعنی The Car .

در این آگهی تلویزیونی، یک مشتری جوان به همراه کارشناس خودرو و با قصد خرید یک خودروی فولکس واگن به درب منزل یک فروشنده می رود (قاعدتاً پس از مشاهده آگهی فروش در روزنامه). فروشنده که از قضا پیرزنی است برای نشان دادن خودرو می آید.

کارشناس در مراحل مختلف، موتور، کمک فنرها و چرخهای خودرو را تست می کند و هر بار با شادی خاصی سلامت و صحت کامل بخشهای مختلف خودرو را به خریدار اعلام می کند. در هر کدام از این مراحل خانم پیر در ذهنش اتفاقاتی که برای خودرویش افتاده را به خاطر می آورد، اتفاقاتی که بدون شک می توانسته آسیبهای جدی به خودرو بزند.

این اگهی ضمن آن که از فضای شاد (با توجه موسیقی ورنگهایی که در قاب تصویر دیده می شود) و طنزآلود (پیرزنی که رانندگی اش با سنش تطابق ندارد) برخوردار است، پیام مهمی را به بیننده اش انتقال می دهد « خودروی فولکس واگن جان سخت است و خراب نمی شود »

قطعاً فولکس واگن یک برند شناخته شده است، و مشتریان هدف بازار آن را می شناسند. این آگهی در ذهن این مشتریان یک بار دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این برند را یادآور می شود و موجب می شود این ویژگیها در ذهن خریدار بالقوه پررنگ شود.

در مجموع باید بگوییم که تبلیغ کوتاه و خوبی است !

Advertising Agency: DDB, Amsterdam, The Netherlands
Creative Directors: Dylan De Backer, Joris Kuijpers
Art Director: Joris Kuijpers
Copywriter: Dylan De Backer
Agency Producer: Yuka Kambayashi
Advertiser’s Supervisors: Jasper Van Der Bijl, Menno Van De Gronden
Account Manager: Miriam Van Dijk
Production Company: Czar.Nl Amsterdam, The Netherlands
Director: Bart Timmer
Producer: Hein Scheffer
Editor: Annelien Wijnbergen
Sound Design / Music: The Ambassadors Sound
Cameraman: Wouter Westendorp
Lighting: Wouter Westendorp
Post Production: The Ambassadors

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا